با حضور صداگذار مطرح سینمای ایتالیا؛ نشست «گوش دادن هنری برای آموختن» برگزار می شود

با حضور صداگذار مطرح سینمای ایتالیا؛ نشست «گوش دادن هنری برای آموختن» برگزار می شود

 
نشست «گوش دادن هنری برای آموختن» با حضور دنیلا بَسَّنی، صداگذار مطرح سینمای ایتالیا در محل برگزاری کارگاه های تخصصی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران واقع در گالری پردیس سینمایی ملت برگزار می شود.
به ‌گزارش ستاد خبری سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نشست «گوش دادن هنری برای آموختن» با حضور دنیلا بَسَّنی صداگذار مطرح سینمای ایتالیا روز پنجشنبه ۲۷مهرماه ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۳۰ در محل برگزاری کارگاه های تخصصی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه واقع در پردیس سینمایی ملت برگزار می شود.
نشست «گوش دادن هنری برای آموختن» به بررسی درجه ها و مراحل مختلف درباره صداگذاری در سینما می پردازد و به طور خاص ارزیابی و مقایسه درباره چگونگی درک و دریافت صدا به طور روزمره را در برنامه خود دارد. در این رویداد قرار است تئوری های کارشده بررسی  و مهم تر از همه به نقش گوش دادن تحلیلی به عناصر صدا که باید در خدمت تعریف کردن داستان فیلم باشند نیز اشاره خواهد شد.
از نقش طراح صدا و به طور خاص تجزیه و تحلیل وظایف صداگذار و ارزش ارتباط او با صدا برای ایجاد کردن بستری ارتباطی مناسب با محتویات و درک داستان فیلم پرداخته می شود، که البته تمام این ها با سیستم فرهنگی نیز در ارتباط مستقیم هستند.
دنیلا بَسَّنی  فارغ التحصیل مدرسه سینمایی تجربی در رم است. او فعالیت های خود را به طور رسمی به عنوان صداگذار و همچنین تدوینگر صدا از سال ۱۹۹۳ با شرکت در ساختن فیلم های کوتاه و مستند شروع کرده. در کارنامه خود همکاری با افرادی همچون ارمانو اولمی، کن لوچ، پائولو ویردزی، امیر کوستوریتسا ،اسپایک لی، جان وو، گروونه ،عباس کیارستمی و بسیاری دیگر  دیده می سود. وی در سال ۲۰۱۷ نامزد جایزه ی داویده دوناتیلا به عنوان بهترین صداپرداز در فیلم « شادی دیوانه» شده، همچنین در سال ۲۰۱۵ نامزد دریافت Golden Reel Award  به عنوان بهترین تدوینگر صدا برای «پایتخت انسانیت» انتخاب شد. در سال ۲۰۱۴ جایزه بهترین تکنسین صدا را برای فیلم «آخرین تابستان» اثر لئونردو سرنیولی از جشنواره فیلم رم به خود اختصاص داد.
این نشست برای افرادی که کارت ویژه دارند رایگان است و سایر علاقمندان می توانند با پرداخت ورودی ۳۰هزار تومان از محتوای این برنامه بهره مند شوند.
 
سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران  ۲۵ تا ۳۰ مهرماه به دبیری سید‌صادق موسوی در پردیس سینمایی ملت برقرار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *