اولین روایت از اولین روز برگزاری جشنواره سی و هفتم/ وقتی دلمردگی رخت می‌بندد

اولین روایت از اولین روز برگزاری جشنواره سی و هفتم/ وقتی دلمردگی رخت می‌بندد

اولین روز از برگزاری فیزیکی جشنواره سی و هفتم فیلم کوتاه در حالی رقم خورد که پروتکل‌های بهداشتی در نمایش فیلم‌ها رعایت شد.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، اولین روز از برگزاری فیزیکی جشنواره سی و هفتم فیلم کوتاه تهران در حالی برگزار شد که این رویداد شاهد حضور چند چهره بود

جشنواره سی و هفتم بدون برگزاری افتتاحیه به شکل معمول و مرسوم، افتتاح شد این در حالی بود که در روز نخست مدیر کل ارشاد استان تهران، علی انصاری مدیریت مجموعه ایران مال، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی، جعفر صانعی مقدم و… به بازدید از روند برگزاری این رویداد پرداختند.

در این بازدید رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی بر نقش تعیین کننده فیلم کوتاه تاکید و بیان کرد: «یکی از پیشخوان های اصلی کالاهای مصرفی فرهنگی فضای مجازی است. فیلم کوتاه می تواند از این ظرفیت بی کران بیشترین استفاده را ببرد، این جشنواره کمک می کند با استفاده از روش های نوین یعنی اکران آنلاین و مجازی شرایطی را فراهم کند که این هنر به عبارتی عمومی شود و دسترسی همگانی را فراهم آورد.»

احد جاودانی مدیر کل ارشاد استان تهران نیز برگزاری جشنواره را امری امیدبخش خواند و بیان کرد: «از اسفند سال ۹۸ تاکنون همه برنامه ها لغو شده است و با اینکه تلاش شد در فضای مجازی رخدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی پوشش داده شود،  اما فرهنگ این موضوع در دنیا جا نیافتاده است این فضا در حال ایجاد دلمردگی در مخاطبان سینما، فرهنگ و هنر بود و برگزاری حضوری این جشنواره و بازگشایی سینماها امید و شادی را در چهره جوانان سینمایی ایجاد کرده است.»

جعفر صانعی مقدم عضو شورای سیاستگذاری جشنواره سی و هفتم هم ضمن بیان این مطلب که نوع نگاه موجود در عرصه فیلم کوتاه متفاوت است، بیان کرد: «ما در خیلی از سازمان‌ها پیر شدن آن سازمان را می‌بینیم و در آن ها هیچ جوان‌گرایی رخ نمی‌دهد اما به نظرم این نوع نگاه و این نوع فکر که در عرصه فیلم کوتاه حاکم است، می‌تواند الگویی برای سازمان‌های دیگر باشد.»

همچنین آرش رصافی مدیر کمیته تولید و پشتیبانی جشنواره نیز بر قرار گرفتن بنیان فعالیت های انجمن سینمای جوانان ایران بر توجه به استان ها تاکید کرد.

همچنین نمایش فیلم‌های کوتاه با حضور صاحبان آثار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۱۰ صبح از سر گرفته شد و در روز نخست فیلم‌ها در بخش ملی و بین‌الملل به نمایش درآمدند. اکران‌ آنلاین فیلم‌های کوتاه بخش دیگری از جشنواره را تشکیل می‌دهد که این امر در سامانه هاشور، ودیو و تیوال پیگیری شد.

 

نشست‌های تخصصی این رویداد به همت ایسفا از طریق سامانه هاشور برگزار شد که در این نشست‌ها کارشناسان به بیان نقطه نظرات خود درباره آثار پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *