انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره فیلم کوتاه تهران

انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره فیلم کوتاه تهران

مسئولیت انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و برگزاری نشست های بررسی آثار داستانی و تجربی جشنواره فیلم کوتاه تهران بر عهده انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) است.

به گزارش ستاد خبری انجمن فیلم کوتاه تهران، مسعود امینی تیرانی رییس انجمن فیلم کوتاه ایران درباره شیوه انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره سی و سوم گفت: در جشنواره امسال انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران بر اساس روشی انجام می شود که در اغلب جشنواره های معتبر جهان صورت می گیرد. به این ترتیب که در آغاز هر سئانس یک برگه رای به تماشاگران هنگام ورود به سالن داده می شود. صندوق هایی هم به نام هر فیلم در بیرون از سالن تعبیه می شود که مخاطبان باید برگه رای خود را در صندوق فیلم مورد نظر خود بیاندازند.

وی افزود: در هر سئانس چندین فیلم کوتاه در هر سالن به نمایش در می آید که تماشاگر فقط می تواند یکی از آنها را انتخاب کند و رای خود را به آن فیلم بدهد.

امینی تیرانی با اشاره به اینکه انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در بخش های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی مسابقه ملی انجام می شود، گفت: در پایان هر روز پنج فیلمی که بیشترین رای را از مخاطبان گرفته باشند بدون اولویت اعلام می شوند. در پایان جشنواره آرا جمع بندی و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در مراسم اختتامیه معرفی می شود.

رییس انجمن فیلم کوتاه ایران همچنین با اعلام اینکه برگزاری نشست های بررسی آثار داستانی و تجربی جشنواره سی و سوم بر عهده این انجمن است، گفت: این نشست هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ با حضور فیلمسازانی که آثارشان در روز قبل به نمایش در آمده برگزار و می شود. اداره این نشست ها بر عهده یک یا دو فیلمساز با تجربه از اعضای ایسفا است.

کارگردان فیلم « بیداری برای سه روز» از برگزاری گفت و گوهای کوتاه بین مخاطبان و فیلمسازان در پایان هر سئانس خبر داد و گفت: امسال این نشست ها بلافاصله پس از نمایش فیلم ها با حضور فیلمسازان و تماشاگران در سالن یک و ۵ برگزار می شود. این گپ و گفت سریع با هدف آشنایی با فیلمسازان و بر پایه مشارکت مخاطبان برنامه ریزی شده است

امینی تیرانی همچنین از معرفی بهترین فیلم جشنواره به انتخاب انجمن فیلم کوتاه ایران خبر داد و گفت: مطابق دوره های گذشته یک گروه هفت نفره از اعضای ایسفا آثار بخش های داستانی و تجربی را داوری می کنند و در مراسم اختتامیه بهترین فیلم داستانی و بهترین فیلم تجربی از نگاه انجمن فیلم کوتاه ایران معرفی و دیپلم افتخار و تندیس انجمن به آنها تعلق می گیرد.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ۱۸ تا ۲۴ آبان به دبیری فرید فرخنده کیش برگزار می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *