احمد کاوند: ایران من، جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های آینده آژانس عکس ایران دارد

احمد کاوند: ایران من، جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های آینده آژانس عکس ایران دارد

احمد کاوند گفت برگزاری نمایشگاه در برنامه‌های آینده آژانس عکس ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

 

به‌گزارش ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌نقل از پانا، احمد کاوند مدیر آژانس عکس ایران با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه گروهی عکاسان دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران با عنوان «ایران من» در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: نمایشگاه عکس «ایران من» نمایشگاهی گروهی از عکاسان جوان سراسر کشور است که از ۵۸ دفتر انجمن سینمای جوانان ایران برای ما ارسال و ۵۳ عکس از میان آن‌ها انتخاب شد تا به شکل نمایشگاه در این جشنواره به نمایش درآیند.
کاوند تاکید کرد: اولین بار است که نمایشگاهی به این شکل و به صورت گروهی در جشنواره فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود، سال‌های گذشته و هم‌زمان با جشنواره، مسابقه عکسی برگزار می‌شد و تصاویر هم به نام مسابقه به نمایش درمی‌آمدند اما این اولین نمایشگاهی ا‌ست که به دلیل راه‌اندازی مجدد آژانس عکس ایران برپا شده است.
مدیر آژانس عکس ایران درباره بازخوردهای دریافت شده از نمایشگاه «ایران من» تاکید کرد: به دلیل اینکه این نمایشگاه بعد از مدت‌ها غیبتِ عکس در جشنواره فیلم کوتاه تهران برپا شده است، از سوی مخاطبان با استقبال همراه شد.
او درباره اهمیت عکس در جشنواره خاطرنشان کرد: عکس پایه‌ای برای سینماست، تاریخ سینما با عکس شروع شده است و می‌تواند مفهیم عمیق و بزرگی را معرفی کند. انجمن سینمای جوانان ایران بخشی را برای آموزش عکاسی در نظر گرفته است که می‌تواند به کسانی که می‌خواهند تصویربردار شوند و زاویه دوربین را بهتر شناسایی کنند از اهمیت بالایی برخوردار باشد، به نظر من عکاسی در پیشرفت هنر فیلمسازی بسیار موثر است.
کاوند در پایان درباره برنامه‌های آژانس عکس ایران عنوان کرد: ۲۳ آیتم کاری را برای آژانس عکس ایران در نظر گرفته‌ایم که هدف آن گسترش و پیشرفت عکس و عکاسی در ایران است. قطعا نمایشگاه‌ها جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های ما دارد. همچنین باید بگویم قصد داریم جشنواره‌ مستقل عکسی را برگزار کنیم که به عنوان گردهمایی برای عکاسان برجسته کشور شناخته شود.

 

سی وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *