آمار بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد؛ فرانسه، اسپانیا، هند و چین در صدر

آمار بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد؛ فرانسه، اسپانیا، هند و چین در صدر

آمار فیلم‌ها و اطلاعات بخش سینمای بین‌الملل سی‌و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد.

به گزارش ستاد خبری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، این رویداد به عنوان یکی از ۶۳ فستیوال فیلم کوتاه مورد تایید آکادمی اسکار در جهان، یکی از ۹ جشنواره بین‌المللی مورد تایید این آکادمی در قاره آسیا و یکی از دو جشنواره بین‌المللی مورد تایید اسکار در خاورمیانه شناخته می‌شود و سالانه پذیرای بیش از پنج هزار اثر از فیلمسازان سراسر جهان است.

ثبت نام بخش بین‌الملل جشنواره از ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شد و هیات انتخاب این بخش نیز کار خود را از اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز کردند. دهم تیر ماه سال جاری نیز به عنوان پایان مهلت ثبت نام این بخش لحاظ شد و اسامی فیلم‌های منتخب برای نمایش در این بخش جشنواره نیز به زودی اعلام خواهد شد. آمار آثار متقاضی در بخش بین‌الملل جشنواره نیز به شرح زیر اعلام می‌شود:

تعداد ۵۰۱۲ اثر، آمار کل فیلم‌های ثبت نام شده در بخش بین‌الملل سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران است. از این میان تعداد ۲۹۲۵ فیلم داستانی، ۶۸۹ فیلم پویانمایی، ۸۰۴ فیلم مستند و ۵۹۴ فیلم تجربی از ۱۳۱ کشور متقاضی حضور در بخش بین‌الملل جشنواره سی و نهم بوده‌اند.

همچنین فرانسه با ۵۷۲، اسپانیا با ۴۰۱ ، هند با ۳۴۶، چین با ۲۳۱ و آمریکا با ۲۲۱ فیلم، کشورهایی هستند که بیشترین اثر را به این رویداد فرستاده‌اند.

رتبه‌های بعدی فهرست‌ کشورهای متقاضی حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز به ترتیب به کشورهای برزیل با ۲۱۳ فیلم، آلمان با ۱۹۱ اثر، ایتالیا با ۱۸۸ فیلم، روسیه با ۱۶۲ فیلم، ترکیه با ۱۴۹ اثر، کانادا با ۱۰۱ اثر و مکزیک با ۸۶ فیلم اختصاص دارد.

سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *