یلز پوتمن عنوان کرد: این میزان استقبال از جشنواره برایم جذاب است

یلز پوتمن عنوان کرد: این میزان استقبال از جشنواره برایم جذاب است

مهمان ویژه بخش بازار سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، استقبال از جشنواره فیلم کوتاه تهران را جذاب و قابل توجه خواند.

 

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نیلز پوتمن از بلژیک، فضای فیلم کوتاه ایران را گسترده خواند و در این باره گفت: من تا قبل از آمدن به ایران فیلم‌هایی دیده بودم، بنابراین اندکی این سینما را می‌شناختم اما فکر نمی‌کردم که صنعت فیلم کوتاه در ایران تا این حد گسترده باشد البته جشنواره و آثار نیز جذاب است تا جایی که فیلم‌هایی که تا امروز در جشنواره دیدم، را بسیار دوست داشتم.

او ادامه داد: من کارهای سینمای ایرانی را از قبل دوست داشتم و افرادی چون: اصغر فرهادی و عباس کیارستمی را می‌شناختم اما انتظار این میزان از استقبال و حجم بالای تولید در حوزه فیلم کوتاه را نداشتم.

مهمان ویژه بخش بازار سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نگاه فلسفی موجود در آثار ایرانی را قابل توجه دانست و گفت: آنچه که در فیلم‌های ایرانی نظیر اصغر فرهادی دوست دارم، این است که فیلم‌ها، نگاهی اخلاقی را درباره خوبی و بدی دنبال می‌کنند. با همین سبک من در این جشنواره تعدادی فیلم ایرانی کوتاه دیدم که جذاب بود.

پوتمن آثار کیارستمی را دلنشین خواند و اظهار کرد: آثار عباس کیارستمی درباره مرگ، زندگی و فلسفه پنهان در این مفاهیم صحبت می‌کند که بسیار قابل لمس است. من نظیر این مفاهیم را در آثار این جشنواره نیز دیده‌ام که نشان دهنده گستره دید هنرمندان ایرانی است.

او تاکید کرد: من فکر می‌کنم که سطح فیلم‌های ایرانی بسیار بالاست و به طور حتم قابلیت حضور در سطح بین‌المللی را دارد. من معتقدم که این آثار از نظر طولی فیلم‌های خوب و تمیزی هستند که از المان‌های خوبی تشکیل شده‌اند و قابلیت رقابت با سایر کشورها را دارند.

مهمان ویژه بخش بازار سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، ایرانی‌ها را علاقمند به هنر خواند و گفت: من معتقدم که ایرانی‌ها بسیار افراد دوست داشتنی و روشنفکر هستند و من حضور در بین آن‌ها را دوست داشتم. رفتار دوستانه این مردم برخلاف قوانینی است که در کشور خودمان می‌بینم، عالی است اما این استقبال از جشنواره و حجم بالای علاقمندان به این عرصه برای من بسیار خاص و جذاب بود.

بر اساس این گزارش، نیل پوتمن (بلژیک، ۱۹۹۲) دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ هنرهای سمعی و بصری ازموسسه سلطنتی تئاتر، سینما و صدا در بروکسل و مطالعات فیلم و فرهنگ دیداری در دانشگاه ” انت ورپ” است. او در حال حاضر سردبیر تنها مجله فیلم کوتاه در بلژیک و همچنین مسئول کنفرانس فیلم کوتاه است که سازمانی بین المللی به شمار می‌رود و از سال ۱۹۷۰ آغاز به کار کرده است. نیلز به عنوان خبرنگار و منتقد فیلم در چندین رسانه بلژیکی مشغول به کار است و در جشنواره‌هایی مانند جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه لوین دستیار برنامه ریز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *