«گودال» درباره ماهیت انسان است

فرزاد رنجبر در گفتگو با پانا:

«گودال» درباره ماهیت انسان است

فرزاد رنجبر کارگردان فیلم «گودال» که در سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد درباره فیلمش گفت فیلم کوتاه گودال درباره ماهیت انسان ساخته شده است.
به گزارش ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از پانا، فرزاد رنجبر کارگردان فیلم کوتاه «گودال» که در بخش داستانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، در گفت‌وگو با پانا درباره محوریت و تمرکز این دوره از جشنواره بر روی «ژانر» عنوان کرد: «یکی از مواردی که در حال حاضر در حوزه فیلم‌سازی، چه در فیلم کوتاه و چه در فیلم بلند با آن روبه‌رو هستیم شلختگی در فیلم‌سازی است و متاسفانه گاهی شاهد این موضوع هستیم که فیلم‌سازان چارچوبی را رعایت نمی‌کنند. محوریت «ژانر» کمک می‌کند که علاوه بر شناخت و کسب تجربه فیلم‌سازی در یک چارچوب مشخص، آینده فیلم کوتاه و حتی فیلم بلند آینده روشنی باشد.»

این کارگردان جوان گفت: «از سال ۱۳۸۳ وارد حوزه فیلم‌سازی شدم و تا سال ۹۰ موفق به ساخت ۶ فیلم کوتاه و یک فیلم نیمه‌بلند شدم. در سال ۱۳۹۶ مستندسازی برای تلویزیون را شروع کردم و درگیر این پروژه‌ها شدم و مدت زیادی از فیلم‌سازی دور شدم.»

رنجبر در ادامه بیان کرد: «در سال ۱۴۰۰ بعد از وقفه‌ای ۱۰ ساله در حوزه فیلم‌سازی موفق به ساخت «گودال» شدم. این فیلم برایم بسیار خاص و دوست‌داشتنی است و این فیلم را با تمام وجودم ساختم. به نظرم ساخت این فیلم برای من یک موهبت الهی است و دیدن این فیلم در کنار مخاطبان در جشنواره فیلم کوتاه تهران برایم مانند یک رویاست.»

فرزاد رنجبر کارگردان فیلم کوتاه «گودال» درباره این فیلم گفت: «ماجرای فیلم درباره یک کارگردان شکست‌خورده است که برای درخواست کمک از یکی از دوستان قدیمی خود در دوران دانشگاه به یک سفر می‌رود و آن دوست قصد تسویه‌حساب از او را دارد. به نظر من این فیلم روایتی ار ماهیت انسان است که شاید در طبقات اجتماعی مختلف شاهد آن هستیم. «گودال» روایت ساده با قصه‌ای است که لایه‌های متعددی را در خود جا داده است.»

فیلم کوتاه «گودال» به کارگردانی فرزاد رنجبر و تهیه‌کنندگی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و عمار خطی در بخش داستانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱مصادف با ۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ به دبیری مهدی آذرپندار برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *