کشف حقیقت یک قتل در «رو به شب»/ جشنواره فیلم کوتاه تهران محل ارزیابی جدی آثارست

سعید کشاورز در گفتگو با صبا:

کشف حقیقت یک قتل در «رو به شب»/ جشنواره فیلم کوتاه تهران محل ارزیابی جدی آثارست

کارگردان فیلم «رو به شب» که در بخش آثار داستانی سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره روند تولید، داستان این فیلم و کارهای آینده خود گفت.

به گزارش ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به نقل از صبا، سعید کشاورز کارگردان فیلم «رو به شب» که در بخش آثار داستانی سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره روند تولید این فیلم گفت: اوایل شهریور ۱۴۰۰ شروع به بازنویسی فیلمنامه کردیم و چیزی حدود ۷ یا ۸ بار بازنویسی انجام دادیم تا به نسخه نهایی رسیدیم.

وی ادامه داد: تقریبا اواخر آبان ماه بود که در تالش گیلان و روستاهای اطراف آنجا و یک لوکیشن بکر، طی هفت روز فیلمبرداری را انجام دادیم. در طول مدتی که مشغول کار بودیم، هوای بسیار سرد شرایط را سخت کرده بود و واقعا با همدلی همه دوستان توانستیم کار را انجام دهیم.

کشاورز درباره مدت زمان و داستان فیلم خود توضیح داد: نسخه نهایی «رو به شب» ۲۰ دقیقه است و فضای آن متکی به ژانر معمایی و جنایی است البته تلاش کردم تا علاوه بر رعایت مولفه‌های ژانر، بتوانم مولفه‌های شخصی را نیز وارد کار کنم. درباره داستان فیلم هم می‌توانم بگویم که فیلم «رو به شب» داستان یک قتل و کشف حقیقت ماجرا در یک فضای معمایی است.

کارگردان «دم اژدها» درباره کارهای دیگر خود بیان کرد: سال‌ها در سینمای مستند فعالیت داشتم و «رو به شب» نیز دومین فیلم جدی من در حوزه داستانی است و پیش از آن نیز فیلم «دم اژدها» را ساختم که به عنوان بهترین فیلم کوتاه جشنواره بوسان ۲۰۱۹ نیز شناخته شد. در چند وقت گذشته نیز درگیر نگارش یک سریال شبکه خانگی و سینمایی بودم که قرار بود در سال گذشته نیز آن‌ها را کار کنم که فعلا مقدور نشده است. به امیدخدا در تلاش برای ساخت فیلم بلند سینمایی خود هستم.

این نویسنده و کارگردان افزود: همیشه گفته‌ام که هرچند دریافت جایزه و دیده شدن در جشنواره‌های خارجی خوشایند است اما ترجیح خود من این است که در کشور خودمان فیلم‌هایم دیده شوند، اکران شوند و جایزه بگیرند زیرا این اتفاق حس و حال بسیار خوبی برایم ایجاد می کند.

وی درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز مطرح کرد: یک دورهمی در جشنواره فیلم کوتاه تهران اتفاق می‌افتد که بسیار اتفاق خوبی است. درحقیقت جدی‌ترین دورهمی فیلمسازهای فیلم کوتاه همین جشنواره فیلم کوتاه تهران است. جشنواره فیلم فجر به شکل خصوصی‌تری برگزار می‌شود و یک تعداد محدودی هم فیلم کوتاه در آنجا حضور دارد اما این جشنواره فیلم کوتاه تهران محلی برای ارزیابی جدی آثار و دیدار تازه کردن با دوستان است.

سعید کشاورز در پایان گفت: همان طور که عرض کردم، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران مهم‌ترین ویترین برای فیلمسازهای فیلم کوتاه است و برخلاف جشنواره فیلم فجر و سایر جشنواره‌ها در این جشنواره فیلم کوتاه درحاشیه نیست و داوران نیز به شکل تخصصی آثار را رصد و ارزیابی می‌کنند.

عوامل فیلم کوتاه «رو به شب» عبارتند از کارگردان: سعید کشاورز، تهیه کننده: مهدی حسینی، بازیگران: مهدیه نساج، مجتبی پیرزاده، شیوا فلاحی، فرج الله گل سفیدی، نازلی جمال‌پناه، نویسندگان: سعید کشاورز و احسان احمدی، بازنویسی فیلمنامه: سعید کشاورز و محمد رحمتی، مدیر فیلمبرداری: پویان آقا بابایی، مدیر صدابرداری: علی عدالت دوست، تدوین: افشین شهسواری، طراحی و ترکیب صدا: محمد حسین ابراهیمی، طراح صحنه و لباس: ریحانه اسماعیلیان، طراح گریم: امید گلزاده، آهنگساز: پیام آزادی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مرضیه اکبرنژاد، منشی صحنه: مژگان مظاهری، مدیر تولید: میلاد نصراللهی، عکاس: فرهاد همتی، طراح لوگو و پوستر: مریم برادران، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: کامیار شفیع‌پور، ساخت تیزر: امید میرزایی، دستیار دوم کارگردان: میلاد حسینی، دستیار اول فیلمبردار: محمدرضابیات، گروه فیلمبرداری: اصلان آقابابایی، مهدی چک، محمد شامی، دستیار تدوین: بهناز نستروند، دستیار لباس: ریحانه محمدپور، دستیار صدابردار: مرتضی شیری، دستیار صداگذار: علی‌رضا جهانگیری، عنوان بندی: مرضیه مسائلی، دوبلاژ: ساناز آقایی، شقایق دهقان، مدیر فنی استودیو صدا: علی‌رضا نکو لعل، دستیاران صحنه: بابک اکبری، اصغر امامی، محمد نوید، مجریان گریم: سپیده کاظمی، کیمیا محبوبی، هماهنگی تولید: محمود هادی، مهرزاد شعبانی، مدیر تدارکات: محسن دیانتی، دستیاران تدارکات: یونس علمی، فردین رضایی، آیدین حاتمی، مت پینتینگ: حسین نادران، روتوسکوپی: مجید رحیمی، اشکان زمردی مطلق، سینه موبیل: محمدعلی خانی، ترجمه: مسلم دهقانی، زیرنویس: مرجان صفایی.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار از ۲۷ مهر تا ۲ آبان۱۴۰۱ مصادف با ۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *