کارگردان مستند «زن پدر»: ارتش یک نفره برای ساخت یک مستند

کارگردان مستند «زن پدر»: ارتش یک نفره برای ساخت یک مستند

مرتضی فرهادنیا کارگردان مستند «زن پدر» گفت این فیلم روایت‌گر داستان زندگی پسری است که به خواسته مادرش می‌خواهد برای پدرش زنی بگیرد و تمام مستند درباره این فرایند است.

 

به‌گزارش ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌نقل از پانا، مرتضی فرهادنیا کارگردان مستند «زن پدر» که در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، با اشاره به ساختار این مستند گفت: من زاویه دید خودم را در این مستند شریک نکرده‌ام و تنها به روایت آنچه که اتفاق افتاده است، پرداختم در واقع دخالتی در اتفاقات رخ داده نداشتیم و از منظر انسان‌گرایانه به سوژه پرداختیم.
فرهادنیا مطرح کرد: برای یکی از دوستانم اتفاقی مشابه همین موضوع رخ داده بود، او این موضوع را با من در میان گذاشت و پیشنهاد داد که چنین مستندی بسازم. درواقع جرقه ساختن‌اش را در ذهن من زد تا بتوانیم از دل آن یک فیلم بسازیم.
این کارگردان عنوان کرد: این فیلم به صورت مستقل ساخته شده و از سوی هیچ نهاد و ارگانی حمایتی از آن صورت نگرفته، نکته مهم این است که همه مراحل فیلم توسط خودم انجام شد و هم فیلمبرداری، هم کارگردانی و هم صداگذاری را خودم برعهده داشتم. درواقع یک ارتش یک نفره این فیلم را ساخت.

 

این کارگردان با اشاره به دستاورد تاییدیه آکادمی اسکار بر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: با این اتفاق بچه‌ها ترغیب می‌شوند که فیلم کوتاه بسازند. اما از سوی دیگر ممکن است در داوری‌ها سمت و سویی باشد که ترجیح بر انتخاب آثار ایرانی صورت بگیرد و البته طبیعی هم هست. در گفتگوهایی که با دوستان فیلمساز داشته‌ام متوجه شدم آن‌ها هم، در مواردی چنین ذهنیت و انتظاری دارند بنابراین دست‌اندرکاران و مسئولان جشنواره باید بر این موقعیت حساس باشند.

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *