کارگردان «تاریکی»:بزرگترین مشتری فیلم کوتاه در تمام دنیا تلویزیون‌ها هستند

کارگردان «تاریکی»:بزرگترین مشتری فیلم کوتاه در تمام دنیا تلویزیون‌ها هستند

جعفریان گفت: بزرگترین مشتری فیلم کوتاه در تمام دنیا تلویزیون‌ها هستند، اما متاسفانه در ایران این اتفاق نمی افتد.
به گزارش ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، سعید جعفریان فیلمساز فیلمهای کوتاه درباره اثر خود در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: من امسال فیلم«تاریکی» را در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران دارم.
وی درباره وضعیت فیلمسازان کوتاه کشور اظهار کرد: ساخت فیلم کوتاه در کشورمان کار سختی است، چرا که سینمای کوتاه ساختار اقتصادی ندارد. سینمای کوتاه وابسته به افرادی است که از راه‌های مختلف سعی می‌کنند که پول جذب کنند بدون این که بخواهند این پول‌ها را برگردانند. این ساختار، ساختار اشتباهی است بخاطر همین اکثر فیلم‌های کوتاهی که ساخته می‌شود یا بودجه کمی از انجمن سینمای جوان دریافت می‌کند یا فیلمساز مجبور است که خودش تمام هزینه‌ها را پرداخت کند.
این کارگردان فیلم کوتاه بیان کرد: ساخت فیلم کوتاه هزینه‌ای است که هیچ آورده‌ای ندارد، در کشور ما وقتی فیلم کوتاه ساخته می‌شود، بعد از نمایش در چند جشنواره، دیگر به درد نمی‌خورد و تمام هزینه‌هایی که برای آن شده است، دود می‌شود و به هوا می‌رود.
وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر افرادی که حاضر به سرمایه‌گذاری در فیلم‌های کوتاه باشند، کم هستند. چرا که فیلم کوتاه در کشور ما هزینه‌ای بدون برگشت است. در تمام دنیا فیلم‌های کوتاه ساخته می‌شوند و سود می‌کنند، اما در کشور ما اینگونه نیست. بزرگترین مشتری فیلم کوتاه در تمام دنیا تلویزیون‌ها هستند، اما در کشور ما مطلقاً این موضوع اتفاق نمی‌افتد.
جعفریان در پاسخ این سؤال که آیا برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران می‌تواند به فیلمسازان کوتاه کشورمان کمک کند، گفت: برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران کمک بسیاری به ما فیلمسازان کوتاه می‌کند. اینگونه جشنواره‌ها برای ما فیلمسازان کوتاه فرصتی است که فیلم‌هایمان روی پرده سینما به نمایش درآیند. جشنواره فیلم کوتاه تهران با تمام بالا و پایین‌هایی که دارد برای فیلمسازان کوتاه یک فرصت است.
سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۳۰ مهرماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
منبع: تسنیم
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *