کارگردان انیمیشن «خاطرات زمستان»: ورود به حوزه انیمیشن از مسیر دانشگاه مزیت‌ زیادی دارد

کارگردان انیمیشن «خاطرات زمستان»: ورود به حوزه انیمیشن از مسیر دانشگاه مزیت‌ زیادی دارد

کارگردان انیمیشن «خاطرات زمستان» که در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد،معتقد است که ورود به حوزه تولید انیمیشن از مسیر دانشگاه مزیت‌های زیادی دارد.

به‌گزارش ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌نقل از خبرگزاری آنا، زهرا کبابیان که به‌عنوان کارگردان انیمیشن «خاطرات زمستان» در بخش مسابقه ملی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، با اشاره به تکنیک استفاده شده در ساخت این اثر گفت: در انیمیشن «خاطرات زمستان» از تکنیک کامپیوتری استفاده کردیم که ساخت آن حدود یک سال زمان برد.

وی ادامه داد: این فیلم پایان‌نامه تحصیلی من است و می‌توان گفت اولین کار حرفه‌ای است که انجام داده‌ام. موضوع فیلم نیز یک تجربه شخصی از زندگی‌ام است؛ درباره ارتباط بین پدر و دختری که به هر دلیل از یکدیگر جدا شده اما حس و حالشان تا ابد تکرار خواهد شد.

کارگردان انیمیشن «خاطرات زمستان» درباره دشواری‌های ساخت آثار پویانمایی افزود: انیمیشن رشته‌ای است که سختی‌های زیادی دارد و باید به آن علاقه داشت تا ماندگار و موفق شد. در دوران دانشگاه همه انگیزه زیادی دارند و با ایده‌هایی که در سر دارند، همیشه حرفی برای گفتن داشته‌اند اما از آنجایی که من هنوز کامل وارد بازار کار انیمیشن نشده‌ام نمی‌توانم در مورد اوضاع انیمیشن سینمای ایران در سطح کلان نظر بدهم.

کبابیان گفت: من به صورت آکادمیک وارد حوزه انیمیشن شدم و به نظرم تحصیلات آکادمیک مزیت‌هایی از جمله آشنایی با استادان، گروه‌های دانشجویی و امکان استفاده از تجربیات دیگران را نسبت به شرایط ورود غیرآکادمیک به این فضا در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از چالش‌هایی که در ساخت انیمیشن با آن رو به رو بودم، عدم آشنایی با فرآیند پیش تولید و تولید بود اما با این حال سعی کردم پروژه را مدیریت کرده و اثری قابل قبول تولید کنم. همچنین موضوعی که انتخاب کردم، موضوعی خانوادگی است که همه با آن در ارتباط هستند و به نظرم می‌توانند با فیلم ارتباط برقرار کنند.

این فیلمساز جوان درباره پذیرش جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از سوی آکادمی اسکار بیان کرد: این دستاورد، اتفاق بسیار خوبی است و برای همه ما به عنوان کسانی که تازه کار هستیم، انگیزه ایجاد می‌کند. برگزاری این رویداد محرکی است که باعث می‌شود سختی‌ها را نادیده گرفته و به کارمان ادامه دهیم و آثار باکیفیت تری ارائه کنیم.

 

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *