«پارادوپینگ» کُمدی کودکانه است/ آماده‌ شدن پسر تپل برای تست استعدادیابی فوتبال!

محمدرضا حسنی ‌رنجبر در گفت‌وگو با صبا:

«پارادوپینگ» کُمدی کودکانه است/ آماده‌ شدن پسر تپل برای تست استعدادیابی فوتبال!

محمدرضا حسنی ‌رنجبر کارگردان فیلم «پارادوپینگ» که در سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره روند تولید و داستان فیلم خود توضیح داد.

به گزارش ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به نقل از صبا، محمدرضا حسنی ‌رنجبر کارگردان فیلم «پارادوپینگ» که در سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و در بخش آثار داستانی حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره روند تولید این فیلم گفت: فیلمبرداری «پارادوپینگ» را ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰ شروع کردیم و طی ۱۲ جلسه و در رفسنجان کرمان فیلمبرداری کار را به اتمام رساندیم.

وی درباره داستان فیلم «پارادوپینگ» توضیح داد: داستان فیلم درباره پسری چاق و دوازده ساله است که تلاش می کند در مدت زمانی اندک لاغر شود تا بتواند خود را برای تست استعدادیابی فوتبال آماده کند. درحقیقت «پارادوپینگ» یک کمدی کودکانه است که نگاهی وارونه به دنیای اطراف یک کودک دارد که خانواده در تلاش هستند تا پسرشان «آریو» در این مدت زمان اندک لاغر نشود چرا که نگران سوءتغذیه او هستند.

این کارگردان درباره دلیل پرداختن به این ایده و داستان بیان کرد: با توجه به اینکه در باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس رفسنجان شاغل هستم، همیشه دوست داشتم تا در حیطه ورزش فیلمی بسازم تا اینکه پس از جلسات متعدد با آقای رضا فهیمی نویسنده فیلم به این نتیجه رسیدیم که یک کمدی کودکانه در ژانر ورزش بسازیم.

رنجبر درباره تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران نیز مطرح کرد: بعد از طی پروسه تولید و آماده شدن فیلم، در پیچینگ انجمن سینمای جوانان ایران شرکت کردم و فیلم مورد تایید شورای داوری و در نهایت مورد حمایت انجمن سینمای جوان قرار گرفت.

وی با اشاره به این نکته که «پارادوپینگ» چهارمین فیلم او به حساب می آید، گفت: «پارادوپینگ» چهارمین کار من بود و همچنان قصد دارم به ساخت فیلم کوتاه ادامه بدهم و درحقیقت درحال حاضر تصمیمی به ساخت فیلم بلند نیز ندارم.

محمدرضا حسنی رنجبر در پایان درباره حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: خیلی خوشحال هستم که برای اولین بار در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارم و امیدوارم اکران «دوپینگ» در جشنواره با استقبال خوبی مواجه شود.

عوامل فیلم کوتاه «دوپینگ» عبارتند از کارگردان: محمدرضا حسنی‌رنجبر، نویسنده و مشاور کارگردان: رضا فهیمی، بازیگران: محمد رویگر، هادی بمانادی، فاطمه رادمنش، محمدرضاقدس ولی، احمد دهقان‌رحیمی، احمد سلطانی، امیرعلی زبردست، سیدحمید سجادی، امیرحسین شریف، محمدعرفان صادقی و امیرطاها پور اسماعیل‌زاده، مدیرفیلمبرداری: حامد بقائیان، تدوین: علیرضا احمدی‌طیفکانی، طراح صحنه و لباس: الهام خدابنده‌لو، مدیرصدابرداری: سیدوحید رضویان، طراحی و ترکیب صدا: محمدمهدی جواهری‌زاده، آهنگساز: بهنیا یوسفی و میلاد اعتماد، مدیر تولید: احمد دهقان‌رحیمی، بازیگردان: رضا فهیمی، دستیار اول فیلمبردار: یوسف صفایی، تصحیح رنگ: مهران جبلی، پخش بین الملل: امیر کرمی (فریم فیلم)، دستیار کارگردان: آیلین نوشاد، منشی صحنه: میترا قلندری، طراح لوگو و پوستر: متین خیبلی، مشاور رسانه‌ای: رکسانا قهقرایی، مترجم: امیرحسین احمدی، تهیه کننده: انجمن سینمای جوانان ایران و محمدرضاحسنی رنجبر، با حمایت باشگاه فرهنگی ‌ورزشی صنعت مس رفسنجان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان و روابط عمومی شهرداری رفسنجان.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *