نخستین روز باشکوه جشنواره / کودک پنج ساله ای که عاشق سینمای مستند بود/ عکس یادگاری با هنرمندانی که جشنواره را داغ کردند

نخستین روز باشکوه جشنواره / کودک پنج ساله ای که عاشق سینمای مستند بود/ عکس یادگاری با هنرمندانی که جشنواره را داغ کردند

 

به دلیل استقبال مخاطبان از جشنواره تمامی فیلم‌های داستانی در بخش ملی در سانس فوق العاده از ساعت ۱۲ در سالن‌های پردیس سینمایی ملت اکران می‌شود.

 

ستاد خبری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران: صبح، اتوبان نیایش، اتومبیل‌هایی که پشت هم مسافران‌شان را پیاده می‌کنند و می روند.عابران پیاده و فیلم بازها از همان اولین ساعت‌های جشنواره وارد رمپ‌ها و سالن‌های پردیس سینمایی ملت می‌شوند.

نخستین اکران که شروع می‌شود صف طولانی در رمپ‌ها شکل می‌گیرد و لحظه به لحظه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.سالنی که به نشست‌های تخصصی اختصاص داده شده هم مملو از علاقمندان به سینما است. آن‌ها که ترجیح داده‌اند به جای فیلم پای صحبت‌های نظری، پیرامون فیلم کوتاه بنشینند.افرادی از شهرهای مختلف، با سن‌هایی متفاوت و البته گروهی از علاقمندان به سینما که ناشنوا هستند و زنی در برابرشان نشسته و سخن اساتید را برای آن‌ها ترجمه می‌کند.

نخستین روز باشکوه جشنواره لحظه به لحظه شلوغ تر می‌شود.افراد زیادی برای حضور در سالن‌ها در صف می‌ایستند و آن‌قدر جمعیت زیاد می‌شود که عده‌ای از تماشای فیلم‌ها باز می‌مانند. این اتفاق فیلم‌بازها را به بحث می‌کشاند. بحث‌ها داغ‌تر و داغ‌تر می‌شوند. آن‌ها میان یکدیگر شماره تلفن رد و بدل می‌کنند و در صف سالن‌ها برای سانس بعد جا می‌گیرند.

حتی در این میان کودک پنج ساله‌ای هم هست. امیر شایان اما عاشق فیلم مستند است. پدرش را مجاب کرده که او را برای تماشای فیلم مستند به جشنواره بیاورد. او حتی فیلم‌هایی که شاید برای شرایط سنی‌اش ایده‌آل نباشد را با دقت می‌بیند آن‌گونه که دهانش باز می‌ماند و چشم‌هایش خیره.

در این روز متفاوت جشنواره، حتی توریست‌هایی هستند که از این همه علاقمند دهانشان از حیرت وامانده است.از آدم‌ها پرس‌وجو می‌کنند و از همه اتفاق‌ها عکس می‌گیرند. از فرانسه آمده‌اند. البته توریستی لهستانی هم برای تماشای فستیوال به پردیس ملت آمده است. اسمش «یرژی» است و سال‌هاست که برای آمدن به فستیوال فیلم کوتاه اقدام کرده است. او اولین بار است که به تهران آمده فقط برای جشنواره فیلم کوتاه. او جشنواره فیلم کوتاه ایران را هم طراز با جشنواره‌های معتبر فیلم کوتاه جهان میداند و همواره اخبار این جشنواره را رصد کرده است. او از این استقبال حیرت‌زده شده است.

با نزدیک شدن به غروب نوبت به سلبریتی‌ها می‌رسد که پا در سالن‌های جشنواره بگذارند. برخی در جشنواره فیلم دارند و برخی بنا به عادت علاقمند به فیلم کوتاه و جشنواره هستند. حبیب رضایی، کاوه خداشناس، بهزاد خداویسی، محمد حمزه‌ای، محمد ساربان، همایون ارشادی، کتایون ریاحی، بابک حمیدیان، نازنین بیاتی، محمود گبرلو، سیامک گلشیری و بسیاری دیگر از سینماگران.

حضور سلبریتی‌ها با درخواست عکس‌های یادگاری همراه بود. در برابر هر استندی که از جشنواره وجود داشت، عده‌ی مشغول عکس گرفتن بودند و شاید این عکس‌ها خستگی یک روز سخت برای تماشای فیلم را برای آن‌ها لذت‌بخش می‌کرد.

این انبوه جمعیت بی‌پاسخ نماند. خبری از بلندگوهای پردیس سینمایی ملت مخابره شد. «به دلیل استقبال مخاطبان از جشنواره تمامی فیلم‌های داستانی در بخش ملی در سانس فوق العاده از ساعت ۱۲ در سالن‌های پردیس سینمایی ملت اکران می‌شود.»

اعلام این خبر جمعیت علاقمند را در راهروهای پردیس ملت نگه داشت و اولین روز جشنواره با همان شکوهی که آغاز شد، به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *