مهری آل آقا: سختی بازی در فیلم‌های کوتاه برایم خوشایند است/ فیلم کوتاه انتخاب همیشه من است

مهری آل آقا: سختی بازی در فیلم‌های کوتاه برایم خوشایند است/ فیلم کوتاه انتخاب همیشه من است

مهری آل آقا بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون معتقد است، فیلمسازان فیلم کوتاه افرادی خلاق هستند که باید فضا و اعتماد بیشتری به آن‌ها شود.
به گزارش ستاد خبری سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌نقل از ایلنا، مهری آل آقا بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با ایلنا درباره حضور در فیلم‌های کوتاه داستانی در سال‌های گذشته و توجه به این سینما گفت: یکی از دلایلی که من با فیلمسازان کوتاه همکاری می‌کنم، آن جوانی و خلاقیت آن‌هاست. افرادی که حضور در سینما را با فیلم کوتاه آغاز می‌کنند و در ابتدای راه هستند همیشه به حمایت و دلگرمی ما که سال‌هاست در این مسیر هستیم نیاز دارند. همچنین از نظر مالی نیز بسیاری از فیلمسازان کوتاه ما مشکلات کمبود بودجه دارند و من در این سال‌ها تلاش کردم این موضوع را در همکاری با آن‌ها درنظر بگیرم.

او افزود: تنها هدف من حمایت و همراهی با این جوانان است چراکه ما هم زمانی جوان بودیم و می‌خواستیم در کنار پیشکسوت‌هایمان کار کنیم و از آن‌ها درس بگیریم. هرچند در چند کاری نیز اذیت شدم و تصمیم گرفتم دیگر سراغ آثار کوتاه نروم اما چه می‌شود کرد که به جوان‌ها علاقه دارم و این جوانان فیلمساز به من انگیزه دادند.

این بازیگر تئاتر درباره سختی بازی و اهمیت آن در فیلم کوتاه بیان کرد: ساخت یک فیلم کوتاه به مراتب از ساخت آثار بلند سخت‌تر است و نیاز به خلاقیت و هوشمندی بیشتری دارد چراکه در یک اثر کوتاه باید در یک زمان محدودی روایتی را به مخاطب ارایه دهیم که جان مایه آن را درک کند و قصه ما نیز به درستی خلق شده باشد. همچنین درنهایت با پایان فیلم نیز باید آن اثرگذاری و هدفمندی فیلم نیز رخ دهد و مخاطب با آن ارتباط برقرار کرده باشد. به همین دلایل است که کارهای کوتاه حساس‌تر، مهم‌تر و سخت‌تر هستند.

او ادامه داد: من به همین دلیل حضور در آثار کوتاه را بسیار دوست دارم چراکه تنوعی که در فیلم‌های کوتاه وجود دارد و مفاهیمی که در آن‌ها روایت می‌شود بی‌نهایت عمیق و اثرگذارند. همچنین من از همان ابتدای شروع کارم در تئاتر که عشق زندگی من محسوب می‌شود، به سختی در کار عادت کرده‌ام و بی‌نهایت این تلاش و زحمت را دوست دارم و فکر می‌کنم یک کار دشوار نتیجه‌ای بسیار مطلوب را با خود به همراه خواهد داشت و بنا بر همین علاقه‌ هم فیلم کوتاه همیشه انتخاب من است.

آل آقا درباره حمایتی که باید از فیلمسازان کوتاه وجود داشته باشد، تاکید کرد: من معتقدم مسئولان فرهنگ و هنر این کشور باید توجه بیشتری به فیلمسازان سینمای کوتاه داشته باشند و آن‌ها را بیش از پیش از نظر مالی حمایت کنند چراکه بیشتر آن‌ها جوانان با استعداد و خلاقی هستند که با ایده‌هایی نو و دغدغه‌مند برای سینما تلاش می‌کنند. فیلم اولی‌های زیادی در میان فیلمسازان کوتاه ما حضور دارند که اثرشان در جشنواره‌های داخلی و خارجی تحسین شده و جایزه‌های متعددی گرفته‌ و این افراد حق دارند حمایت درستی را در کنار خود داشته باشند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان عنوان کرد: نکته دیگری که در این فضا بسیار اهمیت دارد ممیزی‌ها و فیلترهایی‌ست که برای فیلمسازان کوتاه گذاشته می‌شود. من فکر می‌کنم باید به جوانان نوظهور سینما فرصت داده شود تا بتوانند نگاه و اندیشه خود را به تصویر بکشند و به آن‌ها اعتماد بیشتری شود چراکه این جوانان ظرفیت و قدرت بسیاری برای ایجاد تغییر و خلق ایده‌های نو دارند.
سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذر پندار از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. اخبار و اطلاعات مربوط به این رویداد بین‌المللی در سایت انجمن سینمای جوانان ایران به نشانی www.iycs.ir قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *