معرفی داوران بخش استعدادیابی جشنواره فیلم کوتاه تهران

معرفی داوران بخش استعدادیابی جشنواره فیلم کوتاه تهران

۳۳ داور بخش استعدادیابی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه تهران، در اولین جلسه داوران بخش استعدایابی جشنواره سی و سوم که چهارشنبه ۱۲ آبان برگزار شد احکام ۳۳ داور این بخش توسط فرید فرخنده کیش اعطا شد.

در این نشست علاوه بر داوران بخش استعدادیابی جشنواره فیلم کوتاه تهران، فرید فرخنده کیش دبیر جشنواره،  محمد آفریده مشاور دبیر جشنواره و محمدرضا  بهشتی منفرد مشاور مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه فرید فرخنده کیش، دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با اشاره به فراهم کردن فرصت‌های تازه برای سینماگران جوان، گفت: درخواست ما از دوستانی که به عنوان داور در بخش استعدادیابی حضور دارند این است  که بدون توجه به اسامی افراد به استعدادهای نوظهور توجه کنند تا این جوانان بتوانند استعدادهای خودشان را به نحو احسن بروز دهند. انتظار ما این است که داوران این بخش با توجه به فعالیت‌ برگزیدگانی که در دوره گذشته جایزه بزرگ حمایت از تولید را دریافت کردند، به استعدادهای امسال توجه کنند و نقش و تاثیر این جایزه را در روند فیلمسازی  کارگردان‌های فیلم کوتاه داستانی و تجربی بسنجند.

وی با اشاره به اینکه تنوع نگاه مهمترین عامل پویایی یک جشنواره است، گفت: سینمای ملی درحال پوست انداختن است و این پوست اندازی توسط سینماگران جوان اتفاق می‌افتد. مطمئن هستم در پنج سال آینده عملا شکل هنرمندان حاضر در سینمای ما تغیر می‌کند؛ هم از نظر نوع نگاه و هم از نظر جنبه‌های تولید.

img_9065

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران اضافه کرد: سال گذشته از سه استعداد جوان حمایت کردیم که من از همینجا اعلام می‌کنم که امسال این تعداد به ۵ نفر افزایش پیدا می‌کند. درنظر داریم در دوره بعدی جشنواره فیلم کوتاه تهران برگزیدگان جشنواره سی و سوم و سی و دوم را که مجموعا ۸ استعداد جوان را شامل می شوند،  در جشنواره در کنار خودمان داشته باشیم چرا که این تنوع سلایق به نفع تولیدات انجمن است تا نگاه‌ها یکنواخت و ثابت نشود. شورای تولید ثابت در انجمن باعث تولید کالاهای یکنواخت می‌شود. هرچند که ما همواره از نگاه‌های مشورتی فیلمسازان بهره گرفته‌ایم.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران با اشاره به تنوع رویکردها و نگاه های تازه در جشنواره سی و سوم، بیان کرد: داوران بخش ملی که همه از پیشکسوتان سینمای کوتاه و بلند هستند پس از تماشای فیلم‌ها تاکید داشتند که تنوع موضوعی در فیلم کوتاه بیشتر از سینمای بلند است.

در ادامه این نشست محمد آفریده، عضو هیات مدیره انجمن سینمایی جوانان ایران و مشاور دبیر جشنواره سی وسوم گفت: مشارکت و همراهی همه فعالان و ظرفیت‌های متنوع حوزه فرهنگ، عامل بقا و حیات فرهنگ می‌شود و خوشحالم که در جمع ۳۳ فعال این عرصه به عنوان داور برای استعدادیابی از جشنواره فیلم کوتاه و حمایت از ۵ جایزه بزرگ تولید حضور دارم.

سال گذشته و در سی و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ۳۲ داور در بخش استعدایابی حضور داشتند که این تعداد در جشنواره سی و سوم به ۳۳ نفر افزایش یافت. برگزیدگان ۵ جایزه بزرگ حمایت از تولید فیلم های کوتاه داستانی و تجربی توسط داوران این بخش معرفی می شود.

۳۳ داور بخش استعدایابی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران عبارتند از: مهدی اسدی، مصطفی امامی، مهدی بوستانی، محمد جعفری، ناهید حسن زاده، هومن ربیعی، سیدرضا رضوی، محسن سخا، میرعباس خسروی، عماد سلمانیان، نواب محمودی، مریم عبدلی، نوشین معراجی، ایرج سالاروند، امیرحسین بغدادی، شاهپور حسینی، مرتضی جذاب، دری دقیقی رضایی، ابوالفضل کریمی اصل، آذر مهرابی، روح ا… مولوی، شهرام میراب اقدم، حسین نمازی، اعظم نجفیان، جمال اسکویی، نگین امین زاده، محمد صادق جعفری، مجید صدیقی، محمد طباطبائی، علی اکبر قاضی نظام، اسدالله اعلایی، پیروز کرمی و سیاوش گلشیری.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ۱۸ تا ۲۴ آبان به دبیری فرید فرخنده کیش برگزار می شود.

img_9094

img_9056

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *