مصاحبه با “آندریاس دور” کارگردان فیلم کوتاه “سر غیرمتصل”

مصاحبه با “آندریاس دور” کارگردان فیلم کوتاه “سر غیرمتصل”

در مورد فیلمتون بهمون بگید. ایده اولیش از کجا اومد؟

من با استفاده کردن از روش استوری‌برد فیلم کوتاه قبلی‌ام شروع به آزمایش در حوزه انیمیشن کردم: آنجا از سیلوئت‌های ساده برای مجسم کردن نماهایم استفاده می‌کردم. این نگاه را بیشتر توسعه دادم و متوجه شدم که به این روش می توانم فیلمبرداری را خیلی سریع انجام دهم که  این امکان را به من داد که کل فیلم را خودم در چند ماه بسازم. می‌دانستم که می‌خواهم داستانی را در یک فضای پادآرمان شهری تعریف کنم. من شروع به نوشتن فیلمنامه ای برای فیلم کوتاه کردم، اما هرگز از چیزی که نوشتم راضی نبودم. در یک مقطع من فقط شروع به فیلمبرداری کردم و بقیه راه را از آنجا پیش رفتم. نمی دانستم داستان چگونه تمام می شود یا چگونه شروع می شود. همانطور که فیلمبرداری می‌کردم، مشخص می شد که می خواهم به کجا بروم. موضوع فیلم ذهنیت و درک واقعیت بود. این فیلم در مورد این است که چگونه ما اغلب ادراک و دیدگاه خود را درست و دیدگاه دیگران را توهم می بینیم. همه ما به یک شکل دچار توهم هستیم و هرگز نمی توانیم واقعاً مطمئن باشیم.

در مورد خودتون بهمون بگید، تحصیلاتتون، تجربیاتتون. دلمون می‌خواد بیشتر راجع بهتون بدونیم.

من ۱۸ ساله هستم و در آلمان زندگی می کنم.  کارم را در سن ۱۲ سالگی با فیلمسازی، VFX و انیمیشن سه بعدی شروع کردم. پس از پایان مدرسه،در حدود یک سال پیش، کارآموزی را در یک فیلم آغاز کردم. در اوقات فراغت، همیشه روی فیلم های کوتاه خودم کار می کنم. اگرچه کاری را که در دوران کارآموزی انجام می دهم دوست دارم، اما می خواهم در آینده روی فیلم داستانی کار کنم و نه تبلیغاتی.

این فیلم قبلا در کدوم جشنواره ها به نمایش دراومده؟

این فیلم در این جشنواره ها حضور داشته است:

جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان “قهرمان”

جلسات فیلمساز فیلم اولی در  PinewoodStudios

YOUKI International

چطور اعضا تیمتون رو پیدا کردید و چطور ارتباط بین افراد رو قوی نگه می‌دارید؟

فیلم‌های کوتاهم را تاکنون به تنهایی ساخته‌ام، بنابراین هنوز هیچ تیمی ندارم.

معمولا چطور بودجه فیلمهاتون رو تامین می‌کنید؟

فیلم‌های کوتاهی که تا به حال ساخته‌ام، چون به تنهایی کار می‌کردم، نیازی به بودجه نداشتند. تمام چیزی که نیاز داشتم زمان زیادی بود.

چطور با جشنواره فیلم کوتاه تهران آشنا شدید؟ آیا با سینمای ایران آشنایی دارید؟

اولین بار جشنواره فیلم کوتاه تهران را در FilmFreeway دیدم. من اصلا با سینمای ایران آشنایی ندارم. خوشحالم که اکنون می توانم آن را کشف کنم، جشنواره فیلم کوتاه تهران تجربه جدیدی برای من خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *