مرور آثار «ابراهیم سعیدی» در جشنواره فیلم کوتاه تهران

مرور آثار «ابراهیم سعیدی» در جشنواره فیلم کوتاه تهران

 

پنج اثر از «ابراهیم سعیدی» در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ستاد خبری سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، به پاس یک عمر تلاش «ابراهیم سعیدی» در حوزه فیلم کوتاه پنج اثر از این فیلم‌ساز مهابادی در چهارمین روز جشنواره ۲۸ مهرماه نمایش داده می‌شوند.
در این برنامه سه فیلم مستند «همه‌ی مادران من»، «روژگیران»، «خانه مادری‌ام مرداب» و دو فیلم داستانی «ژیله مو» و «چاه» روی پرده می‌روند. سعیدی، «همه‌ی مادران من» و «ژیله مو» را کارگردانی کرده، در «خانه مادری‌ام مرداب» و «چاه» تدوین اثر را عهده‌دار بوده و «روژگیران» را با همکاری مشترک مهرداد اسکویی کارگردانی، فیلم‌برداری و تدوین کرده است.
وی بیش از ۳۰ سال در رشته‌های مختلف سینمایی همچون کارگردانی، مونتاژ، فیلم‌برداری و عکاسی فعالیت داشته است و داوری جشنواره‌های مختلف فیلم، عکس و برگزاری کارگاه‌های تخصصی مونتاژ و مستندسازی در داخل و خارج از کشور را در پرونده دارد. فریادهای خاموش، روژگیران، مرثیه پریشانی، ژان، ژیله مو، هیلین از جمله فیلم‌های وی هستند.
برگزیده بهترین مونتاژ برای فیلم چاه از جشنواره گرانادای اسپانیا، برگزیده بهترین مونتاژ از سوی انجمن تدوینگران ایران برای فیلم چاه، برگزیده بهترین فیلم بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران برای فیلم روژگیران، برگزیده بهترین فیلم بخش مردم نگاری جشنواره فیلم سینما حقیقت برای فیلم روژگیران، برگزیده ویژه هیأت داوران برای فیلم همه مادران من در بخش ملی جشنواره سینما حقیقت، برگزیده ویژه هیأت داوران برای فیلم ماندوو از جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت، جایزه ویژه هیأت داوران برای مونتاژ فیلم خاطرات بر سنگ از جشنواره بین‌المللی رایور ران آمریکا از جمله جوایز سعیدی در سه دهه فعالیت وی هستند.
سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۳۰ مهرماه سال‌جاری برابر با ۱۷ تا ۲۲ اکتبر ۲۰۱۷ به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *