مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در بندر انزلی: گردهمایی عاشقان «سینمای کوتاه» در یک جشنواره/ حسرتی که بر دل ماند

مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در بندر انزلی: گردهمایی عاشقان «سینمای کوتاه» در یک جشنواره/ حسرتی که بر دل ماند

زهره زمانی مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در بندر انزلی بیان کرد که جشنواره فیلم کوتاه تهران باعث گردهمایی‌ عاشقان فیلم‌ کوتاه می‌شود.

زهره زمانی مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در بندر انزلی درباره برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران برای فیلمسازان، اعضای انجمن سینمای جوانان ایران و به طور کلی اعضای خانواده سینمای جوانان ایران اتفاق مهمی است با توجه به اینکه من با جشنواره‌های زیادی چه در داخل و چه در خارج در ارتباط هستم، به جرأت می توانم بگویم جشنواره فیلم کوتاه تهران بزرگترین اتفاق در حوزه فیلم کوتاه در خاورمیانه است، تنها پلتفرمی است که باعث می‌شود فیلمسازان، مخاطبان و عاشقان سینما یکجا جمع شوند یعنی نقطه‌ای است که این افراد می‌توانند به تبادل تجربه و گفتمان خوب و سازنده بپردازند.

وی افزود: امسال با توجه به اینکه کرونا؛ این پدیده‌ای که به همه دنیا تحمیل شد، بر روند زندگی همه تاثیر گذاشت، امسال برنامه به گونه‌ای پیش رفت که گروهی از فیلمسازان نمی‌توانستند در جشنواره حضور پیدا کنند اما خوشبختانه تمهیداتی صورت گرفت که بچه‌ها در یک مکان سالم به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در خانه‌های خود در شهرهای مختلف ایران فیلم‌ها را همزمان ببینند و این واقعا جای قدردانی دارد کما اینکه حسب پرس و جویی که داشتم متوجه شدم مخاطبان از این شیوه نمایش استقبال کرده‌اند، فیلم ها را می‌بینند و در جریان روند تولیدات امسال ایران قرار گرفته‌اند یعنی این موضوع، حس «حضور در خانواده فیلم کوتاه» را در بچه‌ها تقویت کرد و نگذاشت که با وجود هیولایی مثل کرونا بچه‌ها احساس غربت کنند و حس کنند از خانواده فیلم کوتاه دور مانده‌اند.
زمانی اظهار کرد: فیلمسازان سینمای کوتاه همچنان فیلم‌ها را رصد و خودشان را به لحاظ فیلمنامه و تکنیک به‌روز می‌کنند این تمهید درستی بود که امسال اجرا شد.
وی بیان کرد: اینکه امسال مدیران دفاتر استان‌ها و فیلمسازان نتوانستند در جشنواره شرکت کنند اشکالی ندارد ما آنقدر رابطه‌های فکری و عاطفی قوی‌ای در خانواده سینمای کوتاه داریم که در جریان کار یکدیگر هستیم تنها حسرت ما، دیدار مجدد دوستان است که باقی ماند. فکر می‌کنم چیزی از ارزش‌های جشنواره امسال کم نشد. جشنواره راه خود را درست می‌رود و همچنان یک‌ پلتفرم خوب است که باعث دیده شدن فیلمسازانی می‌شود که با سختی بسیاری فیلم‌ می‌سازند.
زمانی در پایان مطرح کرد: از همه برگزارکنندگان و فیلمسازانی که با وجود گذراندن یکسال سخت، اقدام به برگزاری این جشنواره کردند، تشکر می‌کنم برخی حتی جان خود را به خطر انداختند اما عاشقانه فیلم ساختند. آن‌ها هنوز در میدان هستند، همه خطرات را به جان خریدند و فیلم تولید می‌کنند.
نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ در پردیس سینمایی ایران مال تهران برقرار است. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی فردا ششم بهمن‌ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *