مدیر انجمن سینمای جوانان استان مازندران: جشنواره فرصتی برای حضور فیلم‌سازان با نوع نگاه متفاوت است

مدیر انجمن سینمای جوانان استان مازندران: جشنواره فرصتی برای حضور فیلم‌سازان با نوع نگاه متفاوت است

آذر محمودی معتقد است که جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، فرصتی را پدید می‌آورد که همه فیلمسازان حوزه فیلم کوتاه با دید و نگاه متفاوت در این رویداد سینمایی شرکت کنند.

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، آذر محمودی، مدیر انجمن سینمای جوانان دفتر مازندران درباره برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کوتاه تهران گفت: باید بگویم که جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، مهم‌ترین و اصلی‌ترین جشنواره در حوزه فیلم کوتاه به شمار می‌آید که فرصتی را فراهم کرده تا فیلم‌سازان مختلف با نوع نگاه متنوع در این فستیوال حضور یافته و اثر خود را ارائه دهند.

او گفت: نکته مهم درباره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران این است که نگاه جانب‌دارانه در آن وجود ندارد و تمامی آثار در همه زمینه‌ها امکان نمایش و اکران داشتن را پیدا می‌کنند و از این نظر است که این فستیوال اهمیتی بسیار دارد.
محمودی بیان کرد: برای بچه‌ها و فیلم‌سازان استان مازندران نیز ماجرا همین‌گونه است و حتی تنها حضور داشتن در این رویداد سینمایی برای آن‌ها اهمیتی بسیار دارد. چراکه حضور در این جشنواره نیز به این معنا است که کار مورد توجه هیات انتخاب قرار گرفته است که درنتیجه آن بستری فراهم می‌شود تا اثر فیلم‌ساز به خوبی ارائه شود.
او درباره کیفیت حضور مازندران در جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: حضور استان مازندران در این رویداد هرساله بسته به شرایط متفاوت می‌شود. در سالی که گذشت دفتر انجمن استان مازندران ۱۲ اثر را تولید کرد که از این تعداد دو اثر انیمیشن، یک اثر مستند و مابقی داستانی بودند. در این دوره از جشنواره اعضای انجمن مازندران فیلم داشت اما خود دفتر انجمن نه.
محمودی درباره «اسکار کوالیفاید» شدن جشنواره تهران گفت: متاسفانه در جهان نگاه خوبی نسبت به کشور ما نیست و بسیاری از کشورها ما را تروریست می‌خوانند. اما هنرمندان همیشه تلطیف‌گر چنین نگاهی هستند و با آثارشان مهر و عشق را می‌پراکنند.
او گفت: جشنواره‌های فیلم کوتاه بسیاری در سطح دنیا وجود دارد که همواره میزبان هنرمندان ایرانی هستند و اعضای انجمن با آثارشان در آن فستیوال‌ها حضور پیدا می‌کنند و این‌گونه باعث می‌شوند تا اسم ایران همه‌جا شنیده شود. همانطور نیز که شاهد هستیم اسم ایرانی همواره در جشنواره‌های مختلف سینمایی می‌درخشد و بی‌شک اسکار نیز یکی از این رویدادهای معتبر است.

محمودی ادامه داد: حوزه فیلم کوتاه ما بسیار عملکردی قوی داریم. لذا لازم است که از طرف وزارت ارشاد، دولت و تمامی ارگان‌های مربوطه حمایت لازم برای این حوزه سینمایی در دستورکار قرار بگیرد. فراموش نکنیم که سینما، رسانه‌ای فراگیر است که می‌تواند در جهان پیام‌آور صلح و دوستی باشد. «اسکار کوالیفاید» شدن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، اتفاقی بسیار خوشایند است که موجبات پرورش جوانان را بیش از پیش فراهم می‌آورد اما چنین اتفاقی نگرانی هم دارد که نیاز به گوش به زنگ بودن انجمن سینمای جوانان ایران را می‌طلبد. چراکه با «اسکارکوالیفاید» شدن حرف و حدیث‌های بسیاری پیرامون برگزیدگان و برگزیده نشدگان این جشنواره رقم می‌خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *