محمد خردمندان عنوان کرد: جشنواره جدی‌ترین فضای فیلم کوتاه در ایران است

محمد خردمندان عنوان کرد: جشنواره جدی‌ترین فضای فیلم کوتاه در ایران است

کارگردان فیلم «بیست و یک روز»، فضای جشنواره فیلم کوتاه تهران را عامل مهمی در انگیزه بخشیدن به هنرمندان دانست و گفت: این جشنواره جدی‌ترین و پرمخاطب‌ترن جشنواره در فیلم کوتاه ایران است که سابقه بسیار طولانی‌ای دارد.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، سید محمد خردمندان، فضای جشنواره را باعث ایجاد انگیزه در فیلمسازان دانست و در این باره گفت: هر بار که در فضای جشنواره فیلم کوتاه تهران، قرار می‌گیرم، هوای فیلم کوتاه به سرم می‌زند و احساس می‌کنم که نمی‌توانم از این فضا فاصله بگیرم.

او افزود: به نظر من در سال‌های اخیر، فضای فیلم کوتاه در کشور، جسورانه‌تر شده و فضای آزادتری برای فیلمسازان فراهم شده است تا هنرمندان بتوانند حرف‌هایی را که شاید نشود، در سینمای بلند به دلیل موقعیت و محدودیت‌ها بیان کرد، روایت کنند.

کارگردان فیلم کوتاه «جدایی» اظهار کرد: به نظر می‌رسد در این فضا دست فیلمساز برای تجربه‌گرایی بازتر است به همین خاطر امیدوارم که بتوانم کار تازه‌ای در بخش فیلم کوتاه بسازم البته من همان زمان که فیلم بلند ساختم، نیز گفتم که از این فضا خداحافظی نکرده‌ام و دوباره فیلم کوتاه خواهم ساخت زیرا چه بخواهیم و چه نخواهیم آینده سینمای کشور ما در این فضا رقم می‌خورد.

خردمندان فیلم کوتاه را بخشی جدی از سینمای کشور دانست و تاکید کرد: فیلم کوتاه پلی برای رسیدن به فیلم بلند نیست زیرا خود این مدیا به تنهایی بخشی جدی از سینمای بلند ما را رقم می‌زند و صد البته آینده سینمای کوتاه نیز در این جشنواره شکل می‌گیرد و مراحل تکامل خود را سپری می‌کند.

او جشنواره فیلم کوتاه تهران را فضایی موثر در راستای رشد این هنر دانست و گفت: این جشنواره جدی‌ترین و پرمخاطب‌ترن جشنواره در فیلم کوتاه ایران است که سابقه بسیار طولانی‌ای دارد و تعداد زیادی از بازیگران و کارگردان‌های حرفه‌ای و قدیمی سینما نیز در فضای آن حضور دارند زیرا این نیاز را احساس کرده‌اند که بودن در این فضا به آنها کمک می‌کند تا بدانند که در سینمای جوان ما چه رخ می‌دهد و این از جمله مهمترین نتایج جشنواره فیلم کوتاه تهران است.

کارگردان فیلم کوتاه «مسافر» حضور چهره‌های مشهور سینما در فیلم کوتاه را مثبت خواند و بیان کرد: چند سالی است که بازیگران تراز اول در فیلم کوتاه بازی می‌کنند؛ این نشان می‌دهد که این عرصه مسیر و جایگاه خود را حتی در اکران نیز به دست آورده است.

خردمندان تصریح کرد: اتفاقی که برای نخستین بار در سال گذشته رخ داد و بحث اکران فصلی، نشان داد که تا چه حد استقبال از این بخش وجود دارد. این رخداد نشان می‌دهد که فیلم کوتاه ما ظرفیتی پیدا کرده که خود به یک صنعت تبدیل می‌شود. بسیاری از فیلم‌ها با عوامل حرفه‌ای ساخته می‌شود که اگر ادامه بیابد آینده مناسب و شگفت انگیزی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *