محمد امامی: از معدود فرصت‌های حضور فیلم کوتاه بر پرده نقره‌ای

محمد امامی: از معدود فرصت‌های حضور فیلم کوتاه بر پرده نقره‌ای

محمد امامی پیشکسوت و مدیر سابق دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در استان گلستان جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را از معدود فرصت‌های حضور فیلم کوتاه بر پرده نقره‌ای دانست.

گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، محمد امامی پیشکسوت و و مدیر سابق دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در استان گلستان بیان کرد: همیشه جشنواره‌ها تاثیر بسیار زیادی بر پیشرفت فیلم‌های کوتاه داشته اند چراکه فیلم‌های کوتاه در طول سال در سینماها فرصت اکران ندارند، این جشنواره‌ها هستند که این فیلم‌ها را به نمایش در می‌آورند و موجب پیشرفت فیلم کوتاه می‌شوند.

وی افزود: جشنواره جایی است که فیلمسازان با چالش‌ها روبه رو و با توانمندی های یکدیگر آشنا می شوند این اتفاق در جشنواره های استانی و منطقه ای هم رخ می دهد و موجب افزایش ارتباط و دیدار فیلمسازان شده و قطعا بهترین فرصت را فراهم می‌آورند.

این پیشکسوت سینما ادامه داد: انجمن سینمای جوانان ایران از ابتدای تاسیس تاکنون متولی اصلی فیلم کوتاه بوده است و اگر انجمن نبود جشنواره ای به نام فیلم کوتاه نداشتیم و به نوعی این جشنواره الگوی جشنواره‌های دیگر فیلم کوتاه است، بسیاری از افراد که در جشنواره های دیگر شرکت می کنند یا در جایی دیگر فیلم ساخته اند به نوعی فارغ التحصیل انجمن هستند.

امامی با اشاره به اینکه جشنواره‌ها پایگاهی برای گردهمایی علاقه مندان به فیلمسازی هستند، گفت: اگرچه جشنواره برای برخی پله ای است برای ورود به عرصه سینما و مطرح شدن ، اما در واقعیت سینماگران حرفه ای معمولا از سینمای کوتاه به سینمای بلند معرفی شده و راه پیدا کرده اند.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سید صادق موسوی امروز ششم بهمن‌ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *