محسن صالحی‌فرد: حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران رویای بسیاری از فیلم‌سازان است

محسن صالحی‌فرد: حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران رویای بسیاری از فیلم‌سازان است

کارگردان انیمیشن «پیکره»، گفت: حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران، انگیزه اصلی خیلی از فیلم‌سازان سینمای کوتاه است و اغراق نیست اگر بگوییم رویایشان است.

 

ب‌گزارش ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنوارذه بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌نقل از ایرنا، محسن صالحی‌فرد کارگردان فیلم کوتاه انیمیشن پیکره در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا با اشاره به نحوه شکل گیری ایده داستانی اثرش، اظهار داشت: زمانی که مجسمه‌سازی می‌کردم، تصورم این بود اگر مجسمه‌هایی که می‌سازم به حرکت درآمده و با من تعامل داشته باشند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ و همین افکار بود که داستان اصلی انیمیشن پیکره را شکل داد.

وی افزود: داستان فیلم مربوط به گِل یک مجسمه است که با مجسمه ساز درگیر شده و در طول درگیری‌ها توسط مجسمه ساز شکل می‌گیرد و به عبارتی این درگیری ذهنی یک مجسمه سازی است که ایده خود را به مجسمه تبدیل می‌کند.

صالحی‌فرد با اشاره به اولین تجربه ساخت استاپ موشن در پیکره، گفت: این اثر اولین کار استاپ موشن من است و یکی از چالش‌هایی که داشتم، این بود که باید تمام مراحل ساخت انیمیشن را تجربه می‌کردم. در این راه در یک گارگاه ثبت نام کردم و کارهای فنی مورد نیازم را آموختم.

این کارگردان با اشاره به مدت زمان ساخت انیمیشن توضیح داد: تیم چهارنفره‌ای به مدت ۹ ماه در ساخت پیکره همه تلاش خود را کردند تا بهترین خروجی را داشته باشند و امیدوارم این انیمیشن به دل تماشاگران جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بنشیند.

وی که در بخش پویانمایی مسابقه ملی جشنواره سی و هشتم فیلم کوتاه تهران با فیلم پیکره حضور دارد، درباره وضعیت انیمیشن در ایران گفت: شرایط این ژانر معمولی است و آثار خوب و بد زیادی در این سال‌ها از فعالان انیمیشن دیده شده است؛ به ویژه در انیمیشن کوتاه که به صورت مستقل و بدون پشتوانه‌های دولتی آثار تولید می‌شود، خوشبختانه پیشرفت خیلی خوبی وجود داشته است.

صالحی‌فرد با بیان اینکه موردتایید اسکارقرارگرفتن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران باعث افزایش بهبود کیفیت آثار می‌شود، گفت: سومین دوره است که در این رویداد حضور دارم. به نظر می‌رسد حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران، انگیزه اصلی خیلی از فیلم‌سازان سینمای کوتاه و اغراق نیست اگر بگوییم رویایشان است.

 

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *