عطا مجابی مطرح کرد؛ بخش پیچینگ اتفاق خارق‌العاده‌ای در فیلم کوتاه است

عطا مجابی مطرح کرد؛ بخش پیچینگ اتفاق خارق‌العاده‌ای در فیلم کوتاه است

کارگردان فیلم کوتاه «بیکوک»، اجرای بخش پیچینگ در جشنواره را یک اتفاق مهم خواند و گفت: سینمای فیلم کوتاه مهجور اما نخبه است.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، عطا مجابی کارگردان فیلم «مردی که اینجا نبود»، جشنواره فیلم کوتاه تهران را یکی از مهم‌ترین رویدادها در حوزه این هنر خواند و در این باره گفت: سینمای فیلم کوتاه مهجور اما نخبه است. این سینما بسیار نیاز به حمایت دولتی دارد تا افراد جوان‌تر بتوانند با روحیه جوانگرایی خود سینما را بسط و گسترش دهند در این راستا نیز، جشنواره‌ها امکان و فرصتی برای دیده شدن چنین استعدادهایی هستند.

او افزود: به نظر من جشنواره فیلم کوتاه تهران یکی از مهم‌ترین جشنواره‌ها چه به لحاظ قدمت و چه از نظر وسعت است زیرا هم بخش ملی و هم بین‌المللی را در دل خود دارد.

کارگردان فیلم کوتاه «حفره» بخش بین‌الملل جشنواره را یک فرصت درخشان خواند و اظهار کرد: در بخش بین‌الملل جشنواره این امکان فراهم می‌شود که جوانان ایران با وجود محدودیت‌های موجود، بتوانند با هنرمندان سایر کشورها تعامل برقرار کنند و موفق به انتقال ایده، تکنیک و اندیشه شوند.

او مخاطبان فیلم کوتاه را قشر خاص‌تری نامید و بیان کرد: مخاطبان فیلم کوتاه معمولاً تماشاگران حرفه‌ای سینما هستند بنابراین می‌توان در سطح وسیع و در حدی که توان جشنواره است، فرصت برای پخش فیلم‌ها فراهم کرد.

این کارگردان فیلم کوتاه تصریح کرد: اکران منظم فیلم‌های کوتاه در سالن‌های بیشتر و به شکل منظم‌تر می‌تواند سبب شود که مخاطبان فیلم کوتاه شرایط بهتری را تجربه کنند زیرا ما به عنوان یک کشور پهناور و با داشتن جمعیتی نزدیک به ۸۰ میلیون، علاقه‌مندان بسیاری به حوزه فیلم کوتاه داریم که باید پاسخگوی آن‌ها باشیم.

او تأکید کرد: باید در نمایش فیلم‌های جشنواره به این موضوع دقت داشته باشیم که آثار را به شکلی مناسب و امن ارائه دهیم به این معنا که از امکان جا به جا شدن، کپی و مباحثی از این دست پیشگیری کنیم به همین خاطر معتقدم که برای چنین رویدادهایی نیازمند برنامه‌ریزی پیچیده‌تری هستیم با این وجود من معتقدم که شکل کنونی جشنواره فیلم کوتاه تهران با وجود محدودیت‌ها و مشکلات، بسیار قابل تحسین و تأثیرگذار است.

این کارگردان از پذیرفته شدن فیلم کوتاه «جناکات» در بخش پیچینگ سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران خبر داد و افزود: این فیلم نامه یک کمدی سیاه است که من با یک تهیه‌کننده ایتالیایی پیش می‌برم و امیدوارم که سال آینده بتوانم فیلم‌برداری و ساخت آن را آغاز کنم.

مجابی ادامه داد: به نظر من بخش پیچینگ اتفاقی بسیار جذاب و یک تجربه فوق‌العاده است زیرا با توجه به تفاوتی که ما در زمینه ارزی با سایر کشورها داریم، این بخش فرصت خوبی است که به شکلی ساده‌تر و حرفه‌ای‌تر بتوانیم منابع مالی را جذب کنیم.

او پیچینگ را یک فرصت استثنایی خواند و گفت: امروز بودجه متوسط یک فیلم کوتاه در اروپا ۳۰ هزار یورو است درحالی‌که تأمین این مبلغ در ایران تنها توسط یک فرد ثروتمند آن هم برای ساخت یک فیلم بلند به کار می‌رود. به همین خاطر من فکر می‌کنم که این بخش فرصتی استثنایی است که اجرای آن در دل جشنواره واقعاً جای تشکر دارد.

این هنرمند خاطرنشان کرد: اجرای پیچینگ را چه به صورت رسمی و از طریق جشنواره‌ها و چه به صورت غیررسمی باید فیلم‌سازان ما بیاموزند و یاد بگیرند بنابراین امیدوارم که این بخش در تمام دوره‌های آینده جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و حتی جشنواره‌ای ملی مد نظر قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و  همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از ۱۸ تا ۲۳ آبان۹۷ برگزار خواهد شد.

اخبار این رویداد بین‌المللی در سایت‌ جشنواره به نشانی www.tisff.ir  و همچنین وب‌سایت انجمن سینمای جوانان به نشانی www.iycs.ir  قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *