طوفان نهان قدرتی مطرح کرد؛ انتخاب بهترین فیلم از سوی تماشاگران بر شور جشنواره می‌افزاید

طوفان نهان قدرتی مطرح کرد؛ انتخاب بهترین فیلم از سوی تماشاگران بر شور جشنواره می‌افزاید

مسئول آرای تماشاگران انجمن فیلم کوتاه(ایسفا) انتخاب بهترین فیلم از سوی تماشاگران را بخشی مهمی خواند و در این باره گفت: رأی گیری و انتخاب اثر برگزیده از سوی تماشاگران بر شور و اشتیاق فضای جشنواره خواهد افزود.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، طوفان نهان‌قدرتی، انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از جمله بخش‌های ارزنده جشنواره خواند و در این باره گفت: به طور حتم انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران یکی از مهم‌ترین جوایز و عناوین ارزنده جشنواره است که امکان داوری یک اثر را از نگاه تک تک تماشاگران فراهم می‌کند.
او افزود: اساساً جذابیت انتخاب اثر از نگاه تماشاگران این است که یک اثر توسط تماشاگرانی که اهالی فیلم کوتاه و یا علاقه‌مندان به این عرصه هستند، مورد قضاوت قرار می‌گیرد و امکان نظر دهی تمام تماشاگران را بدون واسطه فراهم می‌کند، بنابراین به واسطه این بخش، گسترده‌ترین نوع داوری صورت می‌گیرد که یقیناً جذابیت دارد.
مسئول آرای تماشاگران انجمن فیلم کوتاه(ایسفا) در جشنواره فیلم کوتاه تهران، تصریح کرد: بر اساس تعامل انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) و سینمای جوان، سومین دوره انتخاب آثار از نگاه تماشاگران با نظم و دقت بیشتری اجرا می‌شود.
نهان قدرتی درباره ساز و کار اجرایی این بخش، توضیح داد و افزود: ساز و کاری که برای جمع آوری و شمارش آراء تماشاگران مد نظر قرار گرفته، به ظاهر سنتی اما در عین حال بسیار پیچیده و دقیق است که به طور حتم ناشی از تجربه‌ای است که در دو دوره گذشته به دست آورده‌ایم.
او ادامه داد: در این دوره به صورت سنتی، برگه‌های رأی‌گیری در بدو ورود تماشاگران به سالن سینما ارائه می‌شود بنابراین افراد در پایان نمایش اثر می‌توانند رأی خود را به صندوق‌هایی که در محل حضور دارد، ارائه کنند.
مسئول آرای تماشاگران انجمن فیلم کوتاه(ایسفا) تأکید کرد: با این روش به ظاهر سنتی، فیلمسازان شاهد خواهند بود که تماشاگران آثار پای صندوق‌های رأی می‌روند و به شکلی نوستالوژی به فیلم‌ها رأی می‌دهند. به نظر من، اجرای این روش بر شور و اشتیاق جشنواره خواهد افزود.
نهان قدرتی درباره راهکارهای امنیتی این بخش، بیان کرد: در این بخش، فیلم‌ها به سه دسته خوب، متوسط و هیچ‌کدام تقسیم می‌شوند اما در راستای پیشگیری از هر گونه تقلب و اشتباهی، برگه‌های رأی گیری برای هر فیلمی رنگی متفاوت و مشخصاتی اختصاصی به صورت ظاهری و باطنی خواهند داشت که حتی در صورت تکرار نمایش فیلم نیز تغییر خواهد کرد. انتخاب رنگ‌های مختلف در راستای این است که امکان کپی و تکثیر و صد البته تقلب خنثی شود ضمن اینکه در هنگام ارائه برگه‌های رأی، جمع آوری و شمارش آراء نیز نماینده ایسفا حضور خواهد داشت.
او تصریح کرد: دفتر شمارش آراء در تمام مدت جشنواره ایزوله خواهد بود و حتی اعضای ایسفا نیز امکان رفت و آمد در آن را نخواهند داشت. بر همین مبنا پس از شمارش آراء در هر روز، ۵ فیلم برتر اعلام خواهند شد و در نهایت نیز یک فیلم برای تمام جشنواره شایسته دریافت جایزه خواهد شد.
مسئول آرای تماشاگران انجمن فیلم کوتاه(ایسفا) اظهار کرد: فیلمسازان نیز به اهمیت بخش انتخاب آثار از نگاه تماشاگران پی برده‌اند و می‌دانند که این بخش شناخت خوبی را نسبت به جامعه مخاطب ارائه خواهد کرد به همین خاطر تلاش می‌کنند که تماشاگران بیشتری داشته باشند.
نهان قدرتی افزایش شور و اشتیاق جشنواره را از جمله اهداف بخش انتخاب اثر از نگاه تماشاگران خواند و گفت: به نظر من این مدل رأی گیری باعث شده که انتخاب آثار از سوی تماشاگران با اشتیاق بیشتری صورت پذیرد و باعث شده که جذابیت و شوق بیشتری در فضای جشنواره ایجاد شود.
او درباره افزایش تعداد نمایش آثار در این دوره از جشنواره، بیان کرد: افزایش تعداد آثار در این دوره از جشنواره، اتفاق مثبتی است که البته باعث می‌شود که به واسطه آن ساز و کار فشرده‌تر و سخت‌تری را برای انتخاب اثر از سوی تماشاگران داشته باشیم.
بر اساس این گزارش، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و  همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از ۱۸ تا ۲۲ آبان۹۷ برگزار خواهد شد.
اخبار این رویداد بین‌المللی در سایت‌ جشنواره به نشانی www.tisff.ir  و همچنین وب‌سایت انجمن سینمای جوانان به نشانی www.iycs.ir  قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *