شیوا صادق اسدی: معرفی آثار، فرصت مغتنم جشنواره فیلم کوتاه است

شیوا صادق اسدی: معرفی آثار، فرصت مغتنم جشنواره فیلم کوتاه است

 
 
شیوا صادق‌اسدی که امسال با انیمیشن کوتاه «یال و کوپال» در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد معتقد است این رویداد در معرفی آثار کوتاه نقش به‌سزایی دارد.
به ‌گزارش ستاد خبری سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، کارگردان انیمیشن «یال و کوپال» بیان کرد: در ۶ سال گذشته ۳ بار با کارهای «بچه گربه»، «پدربزرگ» و «یال و کوپال» در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشتم و نسبت به گذشته بیشتر پیگیر آثار پذیرفته هستم و خوشحالم که همیشه کارها از نظر کیفی روبه پیشرفت بوده است.
وی افزود: جشنواره فیلم کوتاه فرصت مغتنمی است تا در کنار فیلم های کوتاه کار رئال و مستند را ببینیم. این فضا باعث می شود فیلمسازان هر بخش خودشان را در قیاس با گونه های دیگر سینمایی محک بزنند و با ارزیابی سطح آثار یکدیگر به شناخت بیشتری از هم دست پیدا کنند
صادق اسدی گفت: این جشنواره در معرفی فیلمسازان و آثارشان نقش بسزایی دارد. من گاها انیمیشن هایی دیدم که در هیچیک از جشنواره های دیگر حتی آنهایی که تخصصی انیمیشن هستند اکران نشده بودند و همه جزو کارهای قابل اعتنای سینمای ما هستند. در این فضا جرقه هایی ایجاد می شود که تا بعد از جشنواره می تواند ادامه داشته باشد.
وی گفت: علاوه بر معرفی آثار همکاران به یکدیگر، جشنواره ها باعث می شوند مردم هم با تازه های سینما آشنا شوند و خیلی بهتر بود اگر در طول سال سالن هایی به کار کوتاه و انیمیشن اختصاص پیدا می کرد و اطلاع رسانی برای کار کوتاه در سطح فراگیرتری انجام می شد.
وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حمایت از انیمیشن نقش داشته است، گفت: تلویزیون هم باید نسبت به آثار کوتاه و پویانمایی تمایل نشان دهد اگرچه گاهی برنامه هایی از شبکه مستند و چهار سیما پخش شده اما برای اینکه مردم آگاهی بیشتری از کار ما داشته باشند لازم است تلاشی بیش از این صورت گیرد.
شیوا صادق اسدی که تجربه حضور در جشنواره های خارجی را داشته است در پایان گفت: خوشبختانه در ایران کار انیمیشن در حال پیشرفت است اما در قیاس با آثار دنیا نیاز به فعالیت بیشتری داریم. اگرچه آثاری تولید کرده ایم که با بهترین های دنیا برابری می کند اما تعدادشان هنوز خیلی کم است و به نظر می رسد یکی از دلایل آن انتخاب سوژه و نگاه مان به مقوله انیمیشن است.
 
سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۳۰ مهرماه به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *