شهرام مُکری: نمی‌توانم تصور کنم بدون دستیارم قدمی بردارم

شهرام مُکری: نمی‌توانم تصور کنم بدون دستیارم قدمی بردارم

 
شهرام مکری درباره صحبت‌های مطرح شده در نشست  «تولید کم‌هزینه فیلم کوتاه» گفت: سعید روستایی در آن جلسه درباره تفاوت دو مسیر فیلم‌سازی از طریق مسیر فیلم‌سازی کوتاه و دستیار کارگردانی توضیح داد و به این دلیل که قبل و بعد این بخش از صحبت‌های او منعکس نشده، سوءتفاهمی برای صنف دستیاران کارگردان به وجود آمده است؛ اما واقعیت این است که من بدون دستیارم نمی‌توانم قدمی بردارم.
 
به گزارش ستاد خبری سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، شهرام مکری که در این رویداد فرهنگی بخشی از نشست «تولید کم‌هزینه فیلم کوتاه» را برگزار کرد، درباره حاشیه‌های به وجود آمده پیرامون صحبت‌های سعید روستایی در این نشست درباره نقش دستیار کارگردانی گفت: من فکر می‌کنم کل ماجرایی که از صحبت‌های سعید روستایی در فضای مجازی بازتاب پیدا کرده است، حاصل یک سوءتفاهم است. زیرا قبل و بعد حرف‌های این کارگردان منعکس نشده و روح حاکم بر کل آن جلسه در آن هویدا نیست.
وی ادامه داد: قضاوت درباره این چند جمله کار دقیقی نیست. روستایی پس از صحبت‌های کاوه سجادی‌حسینی که خود او نیز سابقه دستیاری را در کارنامه دارد به این دلیل که سوءتفاهمی پیش نیاید در توضیح تکمیلی صحبت‌هایش گفت منظور من کم کردن کار دستیاران در سینما نیست، بلکه منظور انتخاب مسیر فیلم‌سازی است.
مکری توضیح داد: در آن جلسه سعید روستایی درباره تفاوت ورود به سینمای بلند حرفه‌ای از طریق ساختن فیلم کوتاه و دستیاری کارگردانی صحبت کرد که دو مسیر متفاوت از یکدیگرند و ساختن فیلم کوتاه به این دلیل که هویت کارگردان در آن وجود دارد، مسیر درست‌تری می‌تواند باشد؛ این موضوع تنها یک انتخاب است و به هیچ عنوان کم کردن ارزش و زحمت کار دستیاران نیست.
کارگردان «ماهی و گربه» با تأکید بر نقش دستیاران کارگردان افزود: سینمای ایران بیشتر از شام شب به دستیار کارگردانش وابسته است و من خودم نمی‌توانم تصور کنم که بتوانم بدون دستیارم قدمی بردارم و این نکته‌ای است که سعید روستایی هم درباره نقش دستیاری در فیلم «ابد و یک روز» به آن اشاره و تأکید کرد.
وی در پایان گفت: باز هم تأکید می‌کنم که این ماجرا سوءتفاهمی بیش نیست و ما در سینمای ایران همان اندازه که فیلم‌سازان کوتاهی داریم که به سینمای بلند وارد شده‌اند، دستیاران کارگردانی داریم که فیلم‌های بلند موفقی ساخته‌اند. اما شخصا بیشتر از این خوشحال می‌شدم که موضوع جلسات ما درباره فیلم کوتاه و جایگاه آن بیشتر از این حواشی مورد توجه دوستان در فضاهای مجازی قرار می‌گرفت.
 
سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۳۰ مهرماه به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *