«سینمای کوتاه» همراه با جشنواره فیلم کوتاه تهران بود/ ضرورتِ توجه به ژانر

میثم کریمی در گفتگو با صبا مطرح کرد:

«سینمای کوتاه» همراه با جشنواره فیلم کوتاه تهران بود/ ضرورتِ توجه به ژانر

مجری ویژه برنامه «سینمای کوتاه» درباره فیلم های امسال جشنواره فیلم کوتاه تهران و حضور پر رنگ رادیو در این رویداد جزییاتی را عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از صبا، میثم کریمی مجری رادیو در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره ویژه برنامه «سینمای کوتاه» که در طول برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران هر روز از ساعت ۲۱ الی ۲۲ بر امواج رادیو نمایش پخش می شود، عنوان کرد: امسال دو شبکه رادیویی جشنواره را پوشش می دهند؛ در رادیو فرهنگ برنامه «سینما فرهنگ» هست که از ۱۷ تا ۱۸روی آنتن می رود و در شبکه رادیو نمایش، برنامه «سینمای کوتاه»به تهیه کنندگی علی بهرامی و اجرای من است. البته به جز اجرای این برنامه مسئولیت اجرای نشست های نقد و بررسی و ارتباط با رسانه صوت و تصویری در خود جشنواره برعهده بنده بود.

وی جزییات بیشتری از این ویژه برنامه را اینگونه ارایه داد: رادیو نمایش با توجه به رسالتی که دارد، همیشه در همه جشنواره ها حضور داشته است و امسال هم «سینمای کوتاه» در گروه مستند ترکیبی و نمایشی شبکه رادیویی نمایش با مدیریت فرزام محبی تولید شده و گزارشگری آن برعهده زهرا رحیم حسینی است. ما با مسئولان جشنواره، منتقدان و فیلمسازان گفتگو می کنیم و در بخشی گزارش های جشنواره را می شنویم.

این مجری درباره حمایت های صورت گرفته در سی و نهمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران ضمن بیان اینکه همه چیز با نظم برگزار شد، گفت: مسئولان فنی سازمان صداوسیما در این رویداد کمک کردند و استودیویی را برای اجرای برنامه های رادیویی در نظر گرفتند و حتی از قبل بنرهای برنامه ها را آماده کردند. مهدی آذرپندار دبیر جشنواره فردی رسانه ای محسوب می شود زیرا که مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه سه را در کارنامه خود داشته است به همین منظور در جشنواره امسال فیلم کوتاه به رادیو و تلویزیون توجه کردند و رسانه ها در این دوره از جشنواره مشکلی پیدا نکردند.

کریمی درباره محوریت فیلم های جشنواره عنوان کرد: باتوجه به اینکه محوریت امسال جشنواره ژانر هست که این یک اتفاق به شدت خوب است. در این چند سال اغلب فیلم های سینمایی اعم از کوتاه و بلند موضوع اجتماعی غم انگیز داشتند اما محوریت و رویکرد جشنواره امسال ژانرهای مختلف است که بسیار به سینمای ایران کمک خواهد کرد. مسئولان و هنرمندان هم مهمترین حرفی که می زنند همین است. آذرپندار در گفتگویی بیان کرد که ما در هر باکس فیلم های داستانی، برای مخاطبان یک فیلم کمدی داریم. این اتفاق بی نظیریست چراکه در فیلم های کوتاه کمتر فیلم های فانتزی، کمدی و ترسناک می دیدیم.

وی ضمن بیان اینکه در ایام جشنواره سعی کرده است فیلم ها را ببیند، تصریح کرد: به نظرم سینمای ایران پیشرفت قابل توجهی خواهد کرد و اثر آن را در چند سال آینده خواهیم دید. انجمن سینمای جوانان ایران خوب پیش می رود و امیدواریم حمایت ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر شود، چرا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرساله سرمایه گذاری های زیادی می کند که موفق نیستند اما در این یک مورد همیشه خروجی های خوبی داشته است. همچنین هر ساله فیلمسازان خوبی را در انجمن دیدیم که بعدها در سینمای بلند کارهای خوبی ساختند.

کریمی افزود: ما در جشنواره فیلم فجر سال گذشته چهار فیلمساز فیلم اولی داشتیم که پس از فارغ التحصیلی از انجمن و فیلم ساختن در حوزه فیلم کوتاه، اولین فیلم بلندشان را ساخته و بسیار هم موفق بودند، مانند «شادروان» به کارگردانی و نویسندگی حسین نمازی و «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی پس به نظرم باید بشتر از انجمن حمایت شود تا کارهای باکیفیت تری تولید شود.

وی در پایان درباره مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و مدیر رادیو نمایش گفت: محسن سوهانی که خودش فیلمساز است و در شبکه نمایش رادیو نیز نگاه ویژه ای به برنامه های سینمایی دارد، یکی از منتقدان نشست های نقد و بررسی جشنواره است که در نشست ها با دانش و تجربه صحبت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *