فواد جلال: سینمای ایران، سینمای شریفی است

فواد جلال: سینمای ایران، سینمای شریفی است

 دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» گفت: همیشه آثار سینمای ایران را دنبال می‌کنم و فکر می‌کنم سینمای ایران، سینمای شریفی است.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، فواد جلال، رییس کمپانی سینمایی «مستی فیلم» و دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» در اقلیم کردستان مهمان ویژه دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران، با حضور در این جشنواره گفت: جشنواره فیلم«سلیمانیه» اهمیت ویژه‌ای برای سینمای ایران قائل است و در این جشنواره همواره جوایز اصلی را فیلمسازان فیلم کوتاه ایران دریافت کرده‌اند.
او گفت: از دعوتی که برای حضور از من به عمل آمده بسیار متشکرم و خوشحالم که در این جشنواره حضور دارم. فیلم‌هایی که در این جشنواره دیدم بیشتر مربوط به اصفهان بود و از این فیلم‌ها دو فیلم بیشتر نظرم را جلب کرد. همچنین دوست داشتم در ورکشاپ هم حضور یابم ولی متأسفانه سیستم ترجمه وجود نداشت. بدون شک برگزاری این جشنواره زمانی‌که ایران از لحاظ اقتصادی به نوعی تحت فشار است، به نظرم گام بسیار موفقیت‌آمیزی است و من همیشه شیفته سینمای ایران بوده‌ام.
جلال با اشاره به اینکه سینمای ایران قدمت ۱۲۰ ساله‌‌ای دارد، تاکید کرد: ایران سینمای پیشرویی دارد و تاثیر زیادی بر سینمای اقلیم کردستان و عراق گذاشته است. همیشه آثار این سینما را دنبال می‌کنم، فکر می‌کنم سینمای ایران، سینمای شریفی است. امسال هم در سومین جشنواره فیلم سلیمانیه سینماگران سرشناسی از جمله کیانوش عیاری، مجید مجیدی، جعفر پناهی، نوید محمدزاده، فاطمه معتمدآریا و سیف‌لله صمدیان از سینمای ایران حضور داشتند.
او ادامه داد: به نظر من ایران اکنون در دو جبهه در حال جنگ است، حوزه جنگ اقتصادی با آمریکا و حوزه فرهنگ و سینما. ممکن است در جبهه اقتصادی تحت فشار باشد ولی قطعا در حوزه فرهنگ و حوزه سینما موفق عمل کرده است. امیدوارم در چند روزی که اینجا حضور دارم آثار درجه یک فیلم کوتاه ایران را ببینم ولی ای کاش همه آثار حاضر در جشنواره زیرنویس انگلیسی داشتند.
دبیر جشنواره «سلیمانیه» عراق با اشاره به همکاری با هنرمندان ایرانی، عنوان کرد: من چندین سال است که با هنرمندان کُرد سینمای ایران تعامل و همکاری داریم و دوست داریم این تعامل به سطح گسترده و ملی برسد.
او یادآور شد: برگزاری هفته‌های فرهنگی با همکاری خانه هنرمندان ایران یکی دیگر از اقداماتی است که پیگر آن هستیم. در حال حاضر اکران دو فیلم بلند سینمایی را در برنامه داریم که زمان خودش از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد. در سال ۲۰۱۹ نیز همکاری هایی با ایران خواهیم داشت، من هم برای تدوین چندین تفاهمنامه به ایران آمده‌ام تا در مورد آن با مسئولان صحبت کنم. همچنین از آثار ارائه شده به جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز قطعا آثاری را برای جشنواره فیلم سلیمانیه انتخاب کرده و از آن دعوت خواهیم کرد. فضای برگزاری این جشنواره را دوست دارم و از فیلم دیدن اینجا لذت می برم. برای فیلمسازان ایرانی نیز آرزوی موفقیت می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *