سه تغییر مرتبط با آثار راه‌یافته به دوره سی‌ونهم را اعلام کرد

دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛

سه تغییر مرتبط با آثار راه‌یافته به دوره سی‌ونهم را اعلام کرد

دبیرخانه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از تغییر نام یک فیلم داستانی، اضافه شدن یک فیلم به بخش مستند و جاماندن یک اثر از بخش داستانی به دلیل عدم اتمام آماده‌سازی فنی خبر داد.
به گزارش ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، فیلم کوتاه داستانی «نقاشی» با تصمیم سازندگانش با نام «دندان درخت» در این رویداد حضور خواهد داشت، مستند «پاییزان» نیز به جمع آثار حاضر در این رویداد اضافه شده و فیلم «یوفو» از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران به دلیل عدم اتمام آماده‌سازی فنی، از شرکت در جشنواره جا ماند.

بر اساس این خبر فیلم کوتاه «نقاشی» به کارگردانی علی پاک نیا و تهیه‌کنندگی مهبد عبقری براساس خواسته سازندگان این اثر به «دندان درخت» تغییر نام داد.

همچنین مستند «پاییزان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سجاد ایمانی به جمع آثار بخش مستند سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اضافه شد.

مستند «پاییزان» از جمله مستندهای متقاضی شرکت در سی‌ونهمین دوره جشنواره بود که به دلیل ثبت نام این فیلم در دوره سی‌وهشتم کنار گذاشته شده بود، اما با بررسی‌های مجدد مشخص شد که تهیه کننده در سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به صورت مکتوب پیش از بررسی‌های هیات انتخاب از حضور در این بخش در سال ۱۴۰۰ انصراف داده است؛ از همین رو طبق آیین نامه و ضوابط جشنواره می‌تواند در دوره بعد از این انصراف که مصادف با دوره سی و نهم و پیش رو است، در جشنواره شرکت داده شود و از آنجا که این فیلم جزو فیلم‌های منتخب هیات انتخاب سی‌ونهمین دوره بوده است، به آثار پذیرفته شده در بخش مسابقه اضافه می‌شود.

گفتنی است با اضافه شدن این مستند کوتاه به جمع آثار راه‌یافته به بخش مستند، تعداد فیلم‌های حاضر در این بخش ۱۴ مستند کوتاه خواهد بود.

در بخش داستانی هم، مهدی حسینی و حمید حسینی تهیه‌کنندگان و کارگردانان فیلم کوتاه داستانی «یوفو» که از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران است، خبر عدم آماده‌سازی فنی فیلم‌شان را به دبیرخانه جشنواره اعلام کردند و به این ترتیب این فیلم نیز از رقابت در جمع فیلم‌های بخش داستانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران جاماند و مجموع آثار حاضر در بخش داستانی به ۴۷ اثر تغییر کرد.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *