سالن‌ها پر، صف‌ها شلوغ/ جشنواره فیلم کوتاه تهران به نیمه راه رسید

هنرآنلاین گزارش می‌دهد؛

سالن‌ها پر، صف‌ها شلوغ/ جشنواره فیلم کوتاه تهران به نیمه راه رسید

سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران با استقبال چشمگیر سینما دوستان در پردیس سینمایی ملت به نیمه‌های راه رسیده است.

به گزارش ستاد خبری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از خبرآنلاین، جشنواره فیلم کوتاه تهران از چهارشنبه بیست و هفتم مهرماه در پردیس ملت آغاز به کار کرد و حضور دوستداران هنر هفتم در دو روز پایانی هفته گذشته در آن به اوج رسید. علاوه بر تشکیل شدن صف‌های شلوغ جلوی سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم‌های کوتاه، استقبال سینمادوستان از نشست‌های تخصصی هم در نوع خود چشمگیر و شگفت‌انگیز بود.

نشست‌های تخصصی جشنواره فیلم کوتاه امسال از روز نخست با حضور بهروز افخمی کلید خورد و در ادامه با سخنرانی چهره‌هایی چون رسول صدرعاملی، رضا کیانیان و احمدرضا درویش ادامه یافت. کاظم دانشی و مریم اسمی‌خانی هم جزو سینماگران جوان‌تر نشست‌های جشنواره بودند که تجربه‌های خود را با فیلمسازان جوان و سینمادوستان به اشتراک گذاشتند.

افخمی برای مخاطبان خود از پرورش مهارت مطالعه داستان برای بهتر شدن در فیلم‌سازی گفت و صدرعاملی بر لزوم شناختن ژانر و گونه سینمایی تاکید کرد. کیانیان سراغ روایت بازیگردانی و آغاز آن با «آژانس شیشه‌ای» ابراهیم حاتمی‌کیا رفت و درویش خاطره‌های ساختن «دوئل» و سختی‌های به نمایش درنیامدن «رستاخیز» را مرور کرد. او گفت که یک فیلمنامه کمدی هم نوشته اما هنوز برای ساختن آن مصمم نشده است.

از همان روز اول جشنواره سی و نهم فیلم کوتاه مدیران سینمایی هم در پردیس ملت حضور یافتند تا کنار جوان‌ترها به تماشای فیلم‌های کوتاه بنشینند. دبیر جشنواره فیلم فجر، رئیس سازمان سینمایی و معاونان و مدیرانش، مدیران ارشد تلویزیون و منتقدان قدیمی و جوان کنار دوستداران سینما قرار گرفتند و بر رونق بازار جشنواره افزودند.

بزرگداشت محمود نظرعلیان، نکوداشت زنده‌یاد مرحوم اصغر یوسفی‌نژاد، همایش دانش‌آموختگان انجمن سینمایی جوانان ایران، رونمایی از دو کتاب سینمایی و چند رویداد دیگر از برنامه‌های مهم سه روز اول جشنواره فیلم کوتاه تهران بود که تا دوم آبان‌ماه ادامه دارد و با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *