ساره شفیعی‌پور: آثار پویانمایی جشنواره سی و هشتم قابل توجه بودند

ساره شفیعی‌پور: آثار پویانمایی جشنواره سی و هشتم قابل توجه بودند

 

ساره شفیعی‌پور مشاور انتخاب بخش پویانمایی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد آثار این بخش قابل توجه بودند و این کیفیت، خستگی کار طولانی و سخت انتخاب را کم می کرد.

 

به‌گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌نقل از پانا، ساره شفیعی‌پور، عضو مشاوران انتخاب بخش پویانمایی مسابقه ملی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در گفت و گو با پانا درباره «اسکار کوالیفاید» شدن رویداد گفت: همانطور که می‌دانیم هر فیلمی برای اینکه بتواند برای جایزه آکادمی اسکار به رقابت بپردازد باید ویژگی‌هایی داشته باشد، یکی از آن‌ها کسب جایزه‌های اصلی جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار است. خوشبختانه امسال جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز به این جشنواره‌ها پیوسته و این دستاورد بسیار مهمی است.
وی ادامه داد: بدون شک این امتیاز که مطمئنا با زحمات مسئولان جشنواره بدست آمده است، تاثیرات بسیاری در کیفیت برگزاری، کیفیت آثار ارسالی، اهداف جشنواره، انتخاب و داوری آثار خواهد داشت. همچنین می‌تواند جشنواره را به سطح بالاتری نسبت به قبل ارتقا دهد. تاثیری که در انتخاب آثار ارسالی دارد نیز به واسطه تغییر اهداف جشنواره نمود پیدا می‌کند و قطعا سعی می شود آثار حرفه‌ای‌تری با دقت بیشتری انتخاب شود.
شفیعی‌پور درباره ترکیب هیات مشاوران انتخاب این دوره از جشنواره گفت: به نظر من مشاوران انتخاب ترکیب خوبی از حضور تجربه و نوگرایی درکنار هم بود. درکل برای من تجربه‌ای جذاب و درعین حال آموزنده بود.
شفیعی‌پور گفت: در مورد آثار رسیده در بخش انیمیشن کارها شامل دو‌ دسته بودند. آثاری که به صورت حرفه‌ای با یک تیم کامل و تهیه‌کننده حرفه‌ای ساخته شده بودند و آثاری که به صورت تک نفره و با بودجه شخصی ساخته شده بودند که مسلما این دودستگی کار انتخاب را کمی دشوار می‌کرد. اما در هردو گروه، آثار بسیار خوب و قابل توجهی وجود داشتند که واقعا خستگی کار طولانی و سخت انتخاب را کم می کرد.
این هنرمند در پایان درباره تاثیر کرونا بر موضوع تولیدات پویانمایی گفت: تعداد قابل توجهی اثر با موضوع کرونا وجود داشت که بیشتر به معرفی این بحران می پرداختند تا خلق یک اثر خلاقانه و متاسفانه شاهد اثر موفقی در این بخش نبودیم.

سی وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *