روایت تورج اصلانی از تاثیر همکلامی با فیلم‌بردار بین‌المللی ایران

روایت تورج اصلانی از تاثیر همکلامی با فیلم‌بردار بین‌المللی ایران

تورج اصلانی فیلم‌بردار و کارگردان سینما معتقد است حضور داریوش خنجی فیلمبردار ایرانی الاصل که در نشست‌ انتقال تجربه جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد به فهم مساله روابط حرفه‌ای در عرصه بین‌المللی کمک می‌کند.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از ایرنا، تورج اصلانی، فیلم‌بردار و کارگردان سینما درباره برگزاری نشست مجازی تخصصی با حضور داریوش خنجی، به ایرنا، گفت: داریوش خنجی فیلمساز بسیار موفقی است که در آثار کلاسیک بسیاری به عنوان مدیر فیلم‌برداری حضور داشته اما بعد تجربه‌گرایی خود را هم حفظ کرده است. تجربه های او بسیار آموختنی است.

وی ادامه داد: برگزاری این جلسه به شکل زنده در فضای مجازی باعث می‌شود که هنرجویان بیشتری در جلسه حضور پیدا کنند و این خیلی خوب است. این قضیه که فیلم‌سازان و فیلم‌برداران بتوانند با چنین فیلم‌برداری که در سطح بین‌المللی کار می‌کند هم‌کلام شوند و سوالاتشان را از ایشان بپرسند فرصت درخوری است. نه تنها از جهت کار حرفه‌ای و چگونگی فیلم‌برداری، بلکه از این منظر که ببیند روابط حرفه‌ای در عرصه بین‌المللی به چه شکلی اتفاق می‌افتد. این امر می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

داریوش خنجی سینماگر ایرانی الاصل در نشستی مجازی از طریق نرم افزار زوم شنبه ۱۷ آبان از ساعت ۲۰ با علاقه مندان به سینما گپ می‌زند.

اصلانی همچنین درباره جایگاه سینمای کوتاه، گفت: وقتی به تماشای کار فیلم‌سازان کوتاه می‌نشینم به این باور می‌رسم که ما در زمینه تکنیکی فیلم‌سازان موفق و جوانان مستعدی داریم اما باید به فکر ویترین مناسب برای دیده شدن آثارشان باشیم. چراکه هرچه ویترین برای دیده شدن آثار کوتاه بیشتر باشد، سطح کیفی کارها ارتقا می یابد.

کارگردان فیلم سینمایی حمال طلا ادامه داد: باید حواسمان به این نکته باشد که کشف استعداد به تنهایی کافی نیست بلکه این استعدادها نیاز به هدایت شدن نیز دارند. منظورم از هدایت، القای یکسری باید و نباید به فیلم‌ساز نیست. بلکه باید بستری فراهم شود که امکان ادامه مسیر را برای فیلم‌ساز مهیا کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *