رضا نجاتی: هوتن شکیبا با حضورش در «ارفاق» رنگ جدیدی به فیلم داد

رضا نجاتی: هوتن شکیبا با حضورش در «ارفاق» رنگ جدیدی به فیلم داد

رضا نجاتی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «ارفاق» که در جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز پذیرفته شده است، درباره حضور هوتن شکیبا در این فیلم گفت زمانی که کلمه به کلمه فیلمنامه را می‌نوشت، هیچکس را جزء هوتن شکیبا برای ایفای نقش اصلی این فیلم نمی‌توانست متصور بشود.

به‌گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌نقل از خبرگزاری پانارضا نجاتی کارگردان فیلم کوتاه «ارفاق» که در جمع فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز حضور دارد، درباره این فیلم کوتاه و ایده آن به خبرنگار پانا گفت: تمامی قصه و اتفاقات در یک مدرسه می‌افتد. از لحظه‌ای که این ایده شکل گرفت تا لحظه‌ای که ساخته شد و خروجی نهایی را گرفتیم، نزدیک به ۲ سال زمان برد و تجربه بسیار جذاب و پر چالشی برایم به حساب می‌آید.

وی درباره اینکه حضور بازیگر چهره به فیلم کوتاه و روند سینمای کوتاه چه کمکی می کند؟ بیان کرد: اگر برای ساخت فیلم کوتاه، نقشی در فیلمنامه داشته باشیم که عملاً به یک بازیگر شناخته شده، می‌آید و می‌خورد یا اینکه اصطلاحاً آن نقش برای آن بازیگر نوشته شده است که اگر آن بازیگر، پیشنهاد بازی در آن نقش را قبول کند که اتفاقی مبارک است. از طرفی، متاسفانه وجود دارند افرادی که فقط می‌خواهند فیلمی کوتاه با حضور یک بازیگر چهره بسازند تا دیده شوند که به اعتقاد من این بزرگترین اشتباه یک فیلمساز است.

 

نجاتی همچنین بیان کرد: به دلیل اینکه فیلم کوتاه، مخاطب حرفه‌ای، مستقل و انتخاب شده خودش را دارد اما ویژگی که یک بازیگر شناخته‌شده می تواند به یفلم کوتاه بیاورد این است که عموم مردم با فیلم کوتاه بیشتر آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید چهره‌های جدید به سینما معرفی شوند، اظهار کرد: معتقدم همان طور که بازیگران شناخته‌شده و چهره به کیفیت فیلم‌های کوتاه کمک می‌کنند، ما باید در کنار آنها چهره‌های جدید و بازیگرانی که تازه وارد هستند و از توانمندی بالایی برخوردارند، وارد سینما کنیم.

 

این فیلمساز جوان در پاسخ به اینکه چطور شد هوتن شکیبا را برای ایفای نقش در «ارفاق» انتخاب کرده است، گفت: هوتن شکیبا نقش «علی طیاری» را در فیلم کوتاه «ارفاق» بازی می‌کند. زمانی که کلمه به کلمه فیلمنامه را می‌نوشتم، هیچکس را جزء هوتن شکیبا برای این فیلم نمی‌توانستم متصور بشوم که خداراشکر او هم افتخار داد و در این فیلم با هم کار کردیم. کار با هوتن شکیبا تجربه‌ای بسیار جذاب برای من بود؛ بسیار بازیگر باهوش و درجه یکی است و به فیلم «ارفاق» لطف داشت و با حضورش، رنگ جدیدی به فیلم ما اضافه کرد.

وی درباره ساخت فیلم بلندش نیز از ساخت فیلم بلندش خبر داد و بیان کرد: با توجه به شرایط حال و برنامه‌هایی که من در ذهن دارم، اگر همه چیز درست و به موقع اتفاق بیفتد، سال ۱۴۰۱ اولین یفلم بلند سینمایی خودم را خواهم ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *