رسالت اصلی سینما سرگرم‌کردن است

پارسا امیری‌زاد در گفت‌وگو با پانا:

رسالت اصلی سینما سرگرم‌کردن است

پارسا امیری‌زاد کارگردان فیلم کوتاه «نحسی» که در بخش داستانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد معتقد است رسالت اصلی سینما سرگرم‌کردن مخاطب این مدیوم جذاب است.
به گزارش ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به نقل از پانا، پارسا امیری‌زاد کارگردان فیلم کوتاه «نحسی» در گفت‌و گو با پانا با اشاره به حضورش در جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره این فیلم بیان کرد: «نحسی» اولین تجربه من در حوزه فیلم‌سازی است و محصول سال ۱۴۰۱ است. البته این نکته هم وجود دارد که قصه این فیلم از شنیدن یک آهنگ در سال ۱۳۹۸ در ذهن من شکل گرفت و تبدیل به یک فیلم‌نامه شد، ولی متاسفانه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا ساخت این فیلم به تعویق افتاد.»

وی ادامه داد: «پس از به تعویق افتادن ساخت این فیلم، فیلم‌نامه‌های زیادی را مطالعه کردم اما همچنان در پس ذهنم قصه «نحسی» وجود داشت و «نحسی» مانند یک کودک که سرپرستی آن را به عهده داشتم، برای من ارزشمند بود و خوشحالم که بالاخره توانستم این فیلم را امسال بسازم.»

این کارگردان جوان که اولین حضور خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تجربه می‌کند، درباره تمرکز بر محوریت ژانر در سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: «به نظر من ژانر خواه ناخواه فیلم‌ساز را برای ساخت یک فیلم بلند آماده می‌کند،چراکه ساخت یک فیلم کوتاه با محوریت ژانر می‌تواند آزمون سخت و خوبی برای فیلم‌سازی که قصد ورود به سینمای بلند را دارد، باشد. ژانر می‌تواند باعث خارج شدن سینمای ایران از تک‌قطبی سازی شود، زیرا در حال حاضر مفاهیم غم‌زده و عمدتا اجتماعی سینمای ایران را فراگرفته است و ما در سینمای بلند کشورمان نیز ضعف و خلا ژانر داریم. ژانر می‌تواند بهانه خوبی برای به وجود آمدن نگاه‌های جدید و نو در حوزه فیلم‌سازی باشد و مخاطب هم بتواند انتخاب خود را به راحتی از میان فیلم‌های متنوع انجام دهد و ما به سلیقه او بدین ترتیب پاسخ گفته باشیم.»

امیری‌زاد هدف فیلم‌سازی را سرگرم کردن مخاطب از نگاه خود دانست و عنوان کرد: «به شخصه معتقدم رسالت اصلی سینما سرگرم کردن است. اگر مخاطب تحمل دیدن فیلم شما را نداشته باشد شما قافیه را باخته‌اید، پس اگر در درجه اول نتوانیم مخاطب را سرگرم کنیم، رسالت اصلی سینما را فراموش کرده‌ایم.»

کارگردان فیلم کوتاه «نحسی» درباره نحوه ورودش به فیلم‌سازی گفت: «بعد از تحصیلات در حوزه فیزیک و اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته ژئوفیزیک، به کلاس‌های فیلمنامه‌نویسی رفتم و در سال ۱۳۹۹ به عنوان دستیار در پروژه‌های مختلف حضور یافتم و پس از آن شروع به فیلم‌سازی کردم.»

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «نحسی» آمده است:

_عروسی کیه؟

_عروسی خواهرم.

_عروسی خواهرته بعد تو نرفتی؟

_عروسی خواهر آدم مگه دعوتیه مگه؟

_میریم کلانتری.

فیلم کوتاه «نحسی» به کارگردانی پارسا امیری زاد و تهیه‌کنندگی علیرضا هژیرپور در بخش داستانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد. سی ‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱(۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲) به دبیری مهدی آذرپندار برگزار خواهد شد.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *