رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد: در جشنواره امسال با یک جهش رو به جلو مواجه هستیم

رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد: در جشنواره امسال با یک جهش رو به جلو مواجه هستیم

رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: فیلم کوتاه به سرعت به عنوان یک مدیای قابل تامل جدی، خودش را معرفی کرده است و فیلمسازان جدی نیز کارهای جدی خود را در این قالب عرضه می‌کنند.
به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، محمدمهدی حیدریان درباره روند برگزاری جشنواره سی و پنجم گفت: اگر یک گام به عقب برگردیم و نگاهی به فیلمسازی کوتاه داشته باشیم تحول اساسی در آن پیش آمده است و روند رو به رشدی دارد. فیلم کوتاه به سرعت به عنوان یک مدیای قابل تامل جدی، خودش را معرفی کرده است و فیلمسازان جدی کارهای جدی خود را در این قالب عرضه می‌کنند. اینکه فیلم کوتاه در ایران با این شدت صاحب هویت می‌شود و هویت خود را به عنوان یک مدیای حرفه‌ای می‌پذیرد، زمینه و سرمایه اصلی برای رشد و پیشرفت فیلم کوتاه است.
وی ادامه داد: به نظرم فیلم کوتاه به عنوان مقصد فیلمسازی در بسیاری از فیلمسازان جا افتاده است و در بسیاری از فیلم‌بین‌های حرفه‌ای نیز این اتفاق افتاده است. با اکران عمومی که در سینمای هنر وتجربه داریم این ارتباط با مردم نیز ایجاد شده است و مخاطبان امروز فیلم کوتاه را جدی می‌گیرند.
رئیس سازمان سینمایی همچنین اظهار کرد: جشنواره امسال محل تلاقی این اتفاقات است. به همین خاطر ما حس یک جهش در این دوره را داریم. وقتی در ایام جشنواره تا ساعت ۲ بامداد نمایش فیلم کوتاه داریم و علاوه بر صندلی‌ها مخاطبان علاقمند روی پله‌ها نیز می‌نشینند این سندی است بر ادعای من. همچنین میزان استقبال خارجی‌ها و کشورهایی که در جشنواره حضور دارند نیز اهمیت دارد. ما از کشورهای متنوعی که خود را صاحب تصویر می‌دانند مانند امریکا و فرانسه فیلم داریم. در واقع این جشنواره و فیلم کوتاه ایران توانسته است خودش را به عنوان یک امر حرفه‌ای به دنیا نیز معرفی کند. داورانی که آمده‌اند نیز با همین نگاه آمده‌اند و آثار ارسالی نیز با همین نگاه است و آینده جشنواره تعالی همین وضعیت خواهد بود. ما در دنیا می‌توانیم به عنوان یکی از مراکز جدی فیلم کوتاه خودمان را تثبیت و معرفی نماییم.
حیدریان درخاتمه خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا دفاتر انجمن سینمای جوان را در مناطق تحت پوشش افزایش دهیم و این معنایش تولید بیشتر و حضور جدی‌تر فیلمسازان در این عرصه است.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱۸ تا ۲۲ آبان ماه در پردیس ملت در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *