داریوش عیاری به بهانه حضور داریوش خنجی در نشست «۳۷-۲۰» مطرح کرد؛ فیلم‌برداران ایرانی در جهان صاحب سبک هستند

داریوش عیاری به بهانه حضور داریوش خنجی در نشست «۳۷-۲۰» مطرح کرد؛ فیلم‌برداران ایرانی در جهان صاحب سبک هستند

داریوش عیاری فیلمبردار پیشکسوت سینمای ایران معتقد است فیلمبرداران ایرانی به جهت توانمندی هایشان وقتی در شرایط حرفه ای سینمای هالیوود قرار بگیرند، می توانند همانند داریوش خنجی به سطوح بالایی از درجات هنری برسند.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از خبرگزاری برنا، داریوش عیاری، فیلم‌بردار سینما و تلویزیون درباره شرایط و جایگاه فیلم‌برداری در فیلم‌ کوتاه گفت: من تجربه‌های متعددی در حوزه فیلمبرداری فیلم کوتاه هم در بخش مستند و هم در بخش داستانی داشته ام. باتوجه به شرایط کار تفاوت‌های محسوسی در فیلم‌برداری فیلم‌های کوتاه نسبت به فیلم‌های بلند وجود دارد.

او ادامه داد: البته برای فیلمبرداری فیلم‌های داستانی امکان نورپردازی وجود دارد و درنتیجه شرایط آسان‌تر است اما برای فیلمبرداری در حوزه مستند کوتاه، تنها ابزار ما دوربین است. درنتیجه فیلم‌برداری آثار این حوزه خلاقیت بیشتری را می‌طلبد.

این فیلم‌بردار گفت: این طرز فکر درستی نیست که بخواهیم فیلم‌برداری را جدا از اثر به حساب بیاوریم. به شخصه همیشه سعی می‌کنم که کارم را به خدمت مجموعه کاری واحد به نام فیلم در بیاورم. در فعالیت‌های فیلم‌سازی نمی‌شود که هرکس مستقل کار کند و بخواهد کار خودش را پیش ببرد. فیلم‌بردار نیز باید در خدمت فیلم باشد.

او درباره سبک فیلم‌برداری داریوش خنجی که در نشست‌های تخصصی جشنواره فیلم کوتاه تهران از طریق نرم افزار زوم با سینماگران ایرانی گفت و گو می کند، بیان کرد: داریوش خنجی فیلم‌بردار بسیار خوبی است. او در سینمای هالیوود با فضایی بسیار حرفه ای فعالیت کرده است. در آمریکا شرایط فیلم‌سازی به لحاظ تکنولوژی و روش ساخت و تولید یک اثر در سطح دیگری نسبت به ما قرار دارد. خنجی تجربه‌های زیبایی‌شناسانه و خوبی دارد. فیلم‌برداران ایرانی استعداد بالایی دارند و اگر هرکدام از آن‌ها در شرایط هالیوود قرار بگیرند، می‌توانند همانند داریوش خنجی به سطوح بالایی از درجات هنری برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *