داروغه زاده: جشنواره فیلم کوتاه مهمترین فرصت برای دیده شدن آثار است/سیمرغ فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر بازگشت

داروغه زاده: جشنواره فیلم کوتاه مهمترین فرصت برای دیده شدن آثار است/سیمرغ فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر بازگشت

ابراهیم داروغه زاده می‌گوید جشنواره فیلم کوتاه تهران یکی از مهمترین فرصت‌ها برای نمایش و ارائه فیلم‌های کوتاه است.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، ابراهیم داروغه زاده معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در چهارمین روز از جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس ملت حضور یافت و از نزدیک از روند برگزاری جشنواره دیدار کرد.
وی با اشاره به صحبت‌هایی که پیش از شروع جشنواره درباره بحث نظارت و ارزشیابی فیلم‌های کوتاه، مطرح شده بود گفت: یک روال قانونی وجود دارد و آن هم این است که هر فیلمی که می‌خواهد به نمایش گذاشته شود باید مجوز داشته باشد. شورایی که مجوز می‌دهد باید این ملاحظات را در نظر بگیرد. اگر فیلم کوتاه است و جوانانی تولید می‌کنند که در ابتدای راه هستند یا فیلم‌های کوتاهی هستند که قرار است صرفا در جشنواره نمایش داده شوند نوع ملاحظاتشان با فیلم‌های سینمایی که به شکل گسترده بین خانواده‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند متفاوت هستند و باید تفاوتی در امر صدور مجوز قائل شوند.
داروغه زاده ادامه داد: امسال نیز آن تعداد فیلمی که بار اول مورد بازبینی قرار گرفتند و رد شدند طی نامه‌ای که آقای موسوی دبیر جشنواره نوشت و خودش نیز در جلسه شورا حضور یافت و توضیحات لازم را برای اعضای شورا ارائه کرد مجوز تمام فیلم‌ها صادر شد و آن تعداد فیلمی که بیرون مانده بودند نیز در جشنواره حضور یافتند.
دبیر سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر درباره حمایت از فیلم‌های کوتاه در جشنواره اظهار کرد: موسسه‌ای که برای حمایت از فیلم کوتاه در سازمان سینمایی تعیین شده است، انجمن سینمای جوانان ایران است و بخش حمایتی سازمان سینمایی از فیلم‌های کوتاه از طریق انجمن سینمای جوان صورت می‌گیرد. واقعیت این است که ما در حد بضاعتمان با توافقی که با خود انجمن داشتیم قرار شد سیمرغ بهترین فیلم کوتاه داستانی در جشنواره فیلم فجر تثبیت شود.
وی عنوان کرد: طبق توافقی که داشتیم بهترین فیلم‌ها در جشنواره به نمایش در می‌آیند و سیمرغ بهترین فیلم کوتاه داستانی به یک فیلم اهدا خواهد شد. اما در بخش نگاه نو نیز فیلم اولی‌ها امسال در جشنواره فیلم فجر حضور خواهند داشت.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی با توضیح این که جشنواره‌ فیلم کوتاه تهران مهمترین‌ جشنواره در حوزه فیلم کوتاه است، تاکید کرد: مهمترین جشنواره‌ای که به افزایش کیفیت فیلم‌ها و معرفی آنها کمک می‌کند جشنواره فیلم کوتاه تهران است و یکی از مهمترین فرصت‌های دیده شدن آثار را ایجاد می‌کند. شاید اولین فرصتی است که آن فیلم خودش را در معرض نمایش می‌گذارد و باقی جشنواره‌ها و رسانه‌ها از این طریق برای انتخاب فیلم‌ها اقدام می‌کنند و بسیار تاثیرگذار است. از آنجایی که فیلم‌های کوتاه امکان نمایش عمومی کمتری دارند و بیشترین نمایش در همین جشنواره و در یکسری از رسانه‌ها مانند VODها رقم می‌خورد، تلویزیون نیز باید برای دیده شدن آن‌ها کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *