خاطره نگاری از جشنواره ی سی و دوم ۱

خاطره نگاری از جشنواره ی سی و دوم ۱

آندره بدنارک، رئیس هیئت داوران بخش بین الملل جشنواره سی و دوم

آندره بدنارک (Andrzej Bednarek) رئیس هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران طی نامه ای با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره نوشته است «از مهمان‌نوازی و توجه شما بسیار ممنون هستم. من واقعاً احساس می‌کردم که در خانه خودم هستم».

وی در بخش دیگری از نامه خود که بعد از بازگشت به کشورش ارسال کرده است نوشته: «برای برنامه‌ریزی عالی و دقیق جشنواره صمیمانه تبریک می‌گویم. من هر بار که در جشنواره شما شرکت می‌کنم به شما تبریک می‌گویم، بنابراین درواقع باید این امر را عادی تلقی کنم، ولی مطمئن هستم که هر بار موقعیت متفاوت است و این نیازمند مقدار زیادی کار و تلاش برای حصول نتیجه خوب است. من در مراسم اختتامیه جشنواره از این‌که مراسم خیلی خشک و رسمی نبود، مردم می‌خندیدند و دست می‌زدند غافلگیر شدم. مراسم نسبت به قبل خیلی متفاوت بود و این خیلی خوب است».

آندره ‌بدنارک پروفسور و استاد فیلم‌سازی در مدرسه ملی فیلم، تلویزیون و تئاتر «لودز» در لهستان و استاد مدعو در دانشگاه‌هایی نظیر آج هیل و اورمزکرک انگلستان است. تحصیل در رشته کارگردانی فیلم از ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ در مدرسه لودزو سپس اشتغال به فیلم‌سازی بلند، مستند و فعالیت در استودیوی فیلم و تلویزیون ملی لهستان، کارگردانی ۲۵ فیلم مستند و ۵ تئاتر تلویزیونی و همچنین اخذ مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی فیلم و سپس دکتری از دیگر فعالیت‌های بدنارک است. وی از ۱۹۷۴ تدریس رشته‌های کارگردانی و ساختار دراماتیک فیلم در گروه کارگردانی و گروه تولید مدرسه فیلم، تئاتر و تلویزیون لودز را آغاز کرد و همچنین دبیر پیشین جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی نیز بوده است. داوری چندین جشنواره بین‌المللی فیلم در تهران، هنگ‌کنگ، تایپه، بخارست، رم، استانبول، «دراما» یونان و … ازجمله دیگر فعالیت‌های آندره بدنارک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *