جعفر صانعی مقدم: تجربه‌های قدیمی و جسارت در عرصه فیلم کوتاه

جعفر صانعی مقدم: تجربه‌های قدیمی و جسارت در عرصه فیلم کوتاه

جعفر صانعی مقدم عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد که فیلم کوتاه عرصه‌ای است که تجربه‌های قدیمی و جسارت های فیلمسازان در کنار هم قرار دارد.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جعفر صانعی مقدم عضو شورای سیاستگذاری سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور در پردیس سینمایی ایران مال گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده، برگزاری اینچنینی جشنواره فیلم کوتاه طبیعی بود از سوی دیگر فیلمسازان عرصه فیلم کوتاه به حق مصر بودند که این رویداد به صورت فیزیکی برگزار شود بنابراین شورای سیاستگذاری جشنواره به دنبال این بود که فیلم‌ها اکرانی محدود حتی تنها با حضور عوامل داشته باشند تا این رویداد به شکل مورد نظر فیلمسازان و همچنین شورای سیاستگذاری برگزار شود.
وی افزود: به نظرم سینمای کوتاه به بلوغ رسیده و در حال رشد است، به سطحی رسیده که روند رو به رشدی دارد، همین مدیوم، فیلمسازان خوبی را به سینمای بلند تقدیم می‌کند به طوری که حتی در عرصه سینمای تجاری اتفاقات خوبی را رقم زده‌اند بنابراین وضعیت مثبتی در سینمای کوتاه پیش آمده است.
صانعی مقدم بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی ها، حالا می‌بینیم افرادی که سال‌ها هنرجو بودند، حالا مسئول اصلی حوزه های تولید و آموزش هستند، البته این فرایند در چهار نسل پیگیری شده است.
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه تهران اظهار کرد: همه دوستانی که جشنواره را دنبال می‌کنند می‌بینند که همیشه نسل‌های جدید به این رویداد و عرصه فیلم کوتاه پا می‌گذارند اما تجربه‌های قدیمی دور ریخته نمی‌شوند این در حالی است که بسیاری از سازمان‌ها از این تجارب محروم می‌شوند، خیلی از سازمان‌ها فقط با آدم های قدیمی کار می‌کنند. در خیلی از سازمان‌ها انگار تجربه‌ها تکرار می‌شود، اما در عرصه فیلم کوتاه اینطور نیست، در عین حال که تجربه‌های قدیمی حفظ می‌شود، جسارت‌های جدید به آن اضافه می‌شود و این مسیر به سمت جلو پیش می‌رود؛ این امر در بافت فیلمسازان و مدیران این عرصه، قابل رویت است و این سه، چهار نسل همه به گونه‌ای با هم در ارتباط هستند برای مثال می‌بینیم گروه قبلی ورکشاپ برگزار می‌کنند در حالی که خودشان یک روزی هنرجو بودند اما حالا تجربه بین‌المللی پیدا کرده اند.
صانعی مقدم در پایان توضیح داد: در همین روند، هرچند مدرسان به آموزش می‌پردازند اما دوره های آموزشی برای مدرسان هم برگزار می‌شود. در واقع نوعی همه جانبه نگری وجود دارد همه این کارها برای این است که تجربه‌ها از بین نرود اما مانع جسارت‌ها و روش های جدید هم نشود. ما در خیلی از سازمان‌ها پیر شدن آن سازمان را می‌بینیم و در آن ها هیچ جوان‌گرایی رخ نمی‌دهد اما به نظرم این نوع نگاه و این نوع فکر که در عرصه فیلم کوتاه حاکم است، می‌تواند الگویی برای سازمان‌های دیگر باشد.
نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ صورت می‌گیرد. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی ششم بهمن‌ نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *