«تکه‌ای از تو» اولین تجربه کارگردانی من است/ دورتر از واقعیت و زندگی عادی

هادی نوری در گفتگو با صبا:

«تکه‌ای از تو» اولین تجربه کارگردانی من است/ دورتر از واقعیت و زندگی عادی

هادی نوری کارگردان فیلم «تکه‌ای از تو» که در بخش داستانی سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره روند تولید و داستان فیلم خود توضیح داد.

به گزارش ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از صبا، هادی نوری کارگردان فیلم «تکه‌ای از تو» که در بخش داستانی سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره روند تولید فیلم خود گفت: ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ بود که فیلمبرداری «تکه‌ای از تو» را کلید زدیم و طی ۱۰ جلسه فیلمبرداری در چند شهر شمال کشور ازجمله لاهیجان و لنگرود کار را به اتمام رساندیم.

وی ادامه داد: یکسال و نیم بود که فیلمنامه کار را آماده داشتم و چند باری هم وارد پیش تولید شدیم اما به دلیل فرم روایی خاصی که دارد باید با دقت بیشتری پیش می‌رفتیم و برای انتخاب عوامل هم تلاش بسیاری کردیم و بعد از فراهم شدن بودجه توانستیم وارد فاز تولید شویم.

این نویسنده و کارگردان درباره داستان فیلم خود توضیح داد: نسخه نهایی فیلم که تحویل جشنواره دادم حدود ۲۶ دقیقه است و جنس دنیای داستان این فیلم جایی دورتر از واقعیت و یک گام از زندگی عادی دورتر است اما سورئال نیست. درباره داستان فیلم هم باید بگویم که «تکه‌ای از تو» درباره مردی سالخورده است که در مسیر پیدا کردن عضوی برای همسرش که نارسایی قلبی دارد با دختر جوانی همراه می‌شود.

نوری با اشاره به این نکته که این فیلم اولین تجربه کارگردانی‌اش است، بیان کرد: از سال ۹۳ بازیگری را آغاز کردم و در کارهایی مانند سریال «ترور خاموش» بازی کردم و سال ۹۸ نیز رمان «خروج از انجمن خواص» را نوشتم و دوره‌های مختلفی نیز سپری کردم اما بااین وجود «تکه‌ای از تو» اولین تجربه کارگردانی من به حساب می‌آید.

هادی نوری در پایان درباره حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: در سال‌های گذشته فیلم‌ها و جشنواره‌ها را رصد می‌کردم و به جشنواره فیلم کوتاه تهران هم می‌آمدم و کارها را ارزیابی می‌کردم و خوشحال هستم که در این دوره از جشنواره خودم به عنوان فیلمساز حضور دارم. آن هم در یک جایی که برای دیده شدن فیلم کوتاه بسیار مناسب است و علاوه بر این بسیار خوشحال هستم که در کشور خودم می‌توانم فیلمم را اکران کنم و امیدوارم که با استقبال خوبی هم مواجه شود.

عوامل فیلم کوتاه «تکه‌ای از تو» عبارتند از نویسنده و کارگردان: هادی نوری، بازیگران: شاهرخ فروتنیان، مائده طهماسبی، نازنین احمدی و هادی نوری، مدیر فیلمبرداری: آرمان فیاض، دستیار اول فیلمبردار: سعید خراسانی ، گروه فیلمبرداری: علیرضا بیات، فرهاد میرزایی، میلاد جعفری، مهدیار عظیمی، تدوین: مهدی سعدی، طراح صحنه: بابک کریمی طاری، دستیاران صحنه: فرزاد حبیب زاده، قاسم سعادت بخت، علی اصفهانی، طراح لباس: نفیسه ناصرنیا، دستیار لباس: ریحانه ناصرنیا، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: نگار جنیدی، منشی صحنه: رعنا بهرخ، دستیار دوم کارگردان: فرشته گلچین، مدیر تولید گیلان: مهرزاد فکری، مدیر صدابرداری: هادی معنوی پور ، دستیار صدا: احمد تفرشی، طراحی و ترکیب صدا: زهره علی اکبری، دستیار طراحی و ترکیب صدا: نیلوفر خدادادی، طراح گریم: امید گلزاده، مجریان گریم: نازنین امینی، مسعود عباس زاده دیبا، موسیقی: پیام آزادی، اصلاح رنگ و نور: کامران سحرخیز، دستیار اصلاح رنگ و نور: نگین حیدری، عکاس: امید صالحی، جلوه های ویژه بصری: محسن خیرآبادی، مشاور برنامه ریزی: سیدجواد حسینی، مشاور تهیه: ایلیا مهرعلیزاده، فیلمبردار پشت صحنه: امیر مرشدزاده، ساخت تیزر: الناز قادرپور، مشاور رسانه ای: امین داداشی، تهیه کننده: هادی نوری، طراح پوستر: محمدحسین هوشمندی.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱مصادف با ۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *