تریستین پریماگی مطرح کرد: فضای فیلم‌های ایرانی قابل درک است

تریستین پریماگی مطرح کرد: فضای فیلم‌های ایرانی قابل درک است

مهمان ویژه بخش بازار سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، فضای فیلم‌های ایرانی را قابل درک خواند و گفت:به همین خاطر من آثار کشور ایران را دوست دارم.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، تریستین پریماگی از استونی، مهمان ویژه بخش بازار سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، فضای این رویداد را مثبت ارزیابی کرد و در این باره گفت: جشنواره‌ها برای من همه چیز است، به همین خاطر خوشحالم که قرار است در این فستیوال فیلم‌های بیشتری را از سینمای ایران ببینم.

او افزود: به طور حتم، فیلم‌های بلند، بیشتر در تمام دنیا دیده می‌شوند، به همین خاطر من بیشتر این بخش را از سینمای ایران دیده‌ام البته قبلا نیز فیلم‌های کوتاه ایرانی را به صورت پروژه‌های تک دیده بودم اما این یک فرصت عالی است که بتوانم این سینما را بهتر ببینم و بررسی کنم.

این مهمان ویژه بخش بازار سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به عباس کیارستمی اشاره کرد و گفت: آثار عباس کیارستمی از جمله نمونه‌هایی است که من به آن بسیار علاقمندم زیرا در زمان کوتاه شما با یک داستان رو به رو می‌شوید که الزاما مفهوم و پیامی قابل درک را ارائه می‌کند و اندیشیدن به این مفاهیم برای من بسیار جذاب است.

پریماگی آثار ایرانی را دوست داشتنی خواند و بیان کرد: من آثار ایرانی را دوست دارم اما نمی‌دانم که آنها تا چه حد سینمای ما را دوست دارند. من با توجه به اینکه ایرانی‌ها داستان‌های خود را به صورت نمادین و غیر خطی بیان می‌کنند، به آن علاقمند هستم.

او ادامه داد: در برخی از مواقع من از آثار سایر کشورها درکی به دست نمی‌آورم زیرا عموما مفهومی از فرهنگ خود را ارائه نمی‌کنند اما برخی از آثار نظیر فیلم‌های ایران، امکان دریافت این مفاهیم را به مخاطب می‌دهند، به همین خاطر من آثار کشور ایران را دوست دارم.

این مهمان ویژه بخش بازار سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تصریح کرد: من فقط در مورد اینکه قرار است تعداد بالای فیلم‌ها را ببینم ایده‌ای نداشتم زیرا فکر نمی‌کردم این حجم از اثر تولیدی در ایران و این جشنواره وجود داشته باشد اما من تمام تلاشم را می‌کنم که از این فرصت نهایت استفاده را ببرم.

شایان ذکر است، تریستین پریماگی متولد سال ۱۹۷۶ در استونی، دارای تحصیلات سینمایی و لغت شناسی در دانشگاه تارتو است. او از سال ۲۰۱۴ به عنوان سردبیر بخش سینمایی در روزنامه (Sirp) مشغول به کار است. از مهمترین فعالیت‌های وی می‌توان به تاسیس و برنامه ریزی فستیوال فیلم کمدی ((Wilkom Viljandi، مدیریت کمیته سمعی و بصری وزارت فرهنگ استونی و بنیان گذار و برنامه ریز فستیوال فیلم مستند تالین (Doc Point) اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، بخش بازار بین‌الملل برای نخستین بار در جشنواره فیلم کوتاه تهران فعالیت خود را آغاز کرده است. اهالی فیلم کوتاه از  سراسر دنیا در این بخش حضور دارند تا بتوانند با سرمایه گذاران و  نمایندگان جشنواره‌های مختلف خارجی و شرکت‌های بین‌المللی ارتباط برقرار کرده و برای فروش یا حضور آثارشان در جشنواره‌های بین‌المللی  رایزنی‌های لازم را به عمل آورند.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان تا ۲٢ آبان ۹۷ در حال برگزاری است.

اخبار این رویداد بین‌المللی در سایت‌ جشنواره به نشانیwww.tisff.ir و همچنین وب‌سایت انجمن سینمای جوانان به نشانی www.iycs.ir قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *