با برگزیدگان دوره سی و دوم، صراف یزد: جشنواره فیلم کوتاه تهران هویت سینمای کوتاه ایران است

با برگزیدگان دوره سی و دوم، صراف یزد: جشنواره فیلم کوتاه تهران هویت سینمای کوتاه ایران است

 برگزیده بهترین فیلم با موضوع دستاوردها در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حمایت مدیران تلویزیون از فیلم کوتاه را برابر با حمایت از سرمایه‌های آینده سینمای ایران دانست.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه تهران، احمد صراف یزد که در سی و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با فیلم «گاهی فقط عشق» عنوان بهترین فیلم را با موضوع دستاوردها کسب کرده است درباره اهمیت این جشنواره گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی به جایگاه خوبی رسیده است و این ثمره گویای برنامه ریزی‌های دقیق و اجرایی مسئولان مربوطه در انجمن سینمای جوانان است و چنین همتی باعث شده هر سال جشنواره با قدرت بیشتر و با هدف‌گذاری دقیق تر در شناسایی استعدادها در زمینه فیلمسازی پیش برود.

باید بدانیم که هیات‌های انتخاب و داوری هر جشنواره با سلایق و دیدگاه‌های مختلفی کنار هم جمع می شوند و تعدادی فیلم را انتخاب و یا داوری می کنند ولی در کل یک فیلم کوتاه خوب باید به دنبال خلق یک موقعیت دلنشین و جذاب باشد و مهمتر از این بتواند قصه خود را راحت بیان کند، این موضوع در فیلم های داستانی و مستند نیز ضروری است.

صراف یزد در پاسخ به اینکه این جشنواره تا چه اندازه توانسته است به رشد و ارتفای جریان فیلم کوتاه ایران و معرفی آن در جهان کمک کند گفت: به طورحتم جشنواره در ارتقای جریان فیلم کوتاه نقش خیلی زیادی داشته است و شاهد این مدعا فیلم‌هایی هستند که در این چند سال اخیر در انجمن سینمای جوانان ایران تولید شده و در جشنواره‌های بین‌المللی حضور داشته‌اند و همه این فیلم‌ها قبلا در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران دیده شده اند. حال اگر از زاویه‌ای دیگر به موضوع تاثیرگذاری این جشنواره نگاه کنیم حضور مخاطبان این رویداد در حین برگزاری جشنواره با استقبال واقعا کم نظیری روبرو می شود و می توان با افتخار گفت جشنواره فیلم کوتاه تهران هویت سینمای کوتاه ایران است.

کارگردان فیلم کوتاه «گاهی فقط عشق» درباره ماهیت بین المللی جشنواره فیلم کوتاه تهران و تفاوتش با نمونه‌های‌ خارجی خاطرنشان کرد: در زمینه ماهیت بین المللی جشنواره احساس می شود که می توان به نکات بیشتری توجه داشت. حضور فیلمسازان و مدیران جشنواره‌های بین‌المللی در حین برگزاری جشنواره از نکات قابل توجه تلقی می شود. در جشنواره‌های بین‌المللی حضور و تعامل فیلمساز با تهیه کنندگان و فیلمسازان دیگر کشورها بسیار بیشتر از ایران است و تامین چنین فضایی با برنامه ریزی منسجم می تواند در این جشنواره نیز رخ دهد.

وی در مورد اینکه تا چه اندازه سینمای کوتاه را دنبال می کند گفت: در جهت یادگیری بیشتر و کسب تجربه سعی کرده ام که فیلم های کوتاه را به طور دائم نگاه کنم. البته امکان تهیه و دسترسی به فیلم‌های کوتاه شاخص ایران و جهان برای عده ای از فیلمسازان که در شهرستان‌ها ساکن هستند بسیار محدود و مشکل است. در واقع ما با فقدان آرشیو تخصصی فیلم‌های کوتاه روبه‌رو هستیم که در این بین متاسفانه تلویزیون خودش را کنار کشیده و نسبت به سینمای کوتاه بی مهر است.

صراف یزد در خصوص نبود امکان نمایش فیلم‌های کوتاه در رسانه ها و بخصوص تلویزیون گفت: اکران فیلم‌های کوتاه در گروه هنر و تجربه اتفاق خوبی است اما می‌توان با رایزنی و هماهنگی های لازم امکان اکران تعداد فیلم‌های بیشتری را فراهم آورد. البته باید یادآور شوم که تلویزیون را نیز باید درگیر فیلم کوتاه کنیم. در واقع باید مدیران تلویزیون به این باور برسند که حمایت از فیلم کوتاه یعنی حمایت از سرمایه‌هایی که به واقع آینده سینمای ایران هستند.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ۱۸ تا ۲۴ آبان به دبیری فرید فرخنده کیش برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *