استقبال مطلوب از نخستین همایش بین‌المللی فیلم کوتاه

استقبال مطلوب از نخستین همایش بین‌المللی فیلم کوتاه

با نزدیک شدن به پایان مهلت ارسال آثار به نخستین همایش بین‌المللی فیلم کوتاه، (گذشته، حال و آینده) حجم مطلوبی از مقالات پژوهشی به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه رسیده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، محمدحسین تمجیدی مدیر پژوهش انجمن با اعلام این مطلب گفت: نظر به استقبال نویسندگان و پژوهشگران از این همایش، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را تا پانزدهم شهریور‌ماه تمدید کردیم تا علاقمندانی که به دلایلی در مدت مقرر امکان ارایه مقاله خود را نداشتند، فرصت حضور در این رویداد را از دست ندهند.

 

وی با اشاره به اینکه حجم قابل قبولی از مقالات تخصصی به دبیرخانه جشنواره رسیده است، خاطرنشان کرد: بعد از این مرحله، کار کمیته علمی همایش که با حضور فعالان و محققان شناخته شده فیلم کوتاه تشکیل شده، آغاز می‌شود. این کمیته چکیده مقالات را بررسی و در نهایت مقالات برتر را برای حضور در همایش انتخاب می‌کند.

 

تمجیدی با اشاره به اینکه زمینه‌سازی برای رشد پژوهش در حوزه فرهنگ و به ویژه فیلم کوتاه از ضرورت‌های اصلی این حوزه است، افزود: برگزاری این همایش یک گام برای نیل به هدف تأمین منابع مکتوب در حوزه فیلم کوتاه است، امّا یقیناً برای رشد این حوزه کافی نیست و نیاز به عزمی جدی و همگانی دارد. ما تلاش می‌کنیم تا با برگزاری یک همایش ملی و داخلی، پژوهش‌گران را برای ادامه فعالیت، ترغیب و نویسندگان جوان را برای حضور در این حوزه تشویق کنیم.

 

مدیر پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران خاطر نشان کرد: ازمقالات برتر همایش تقدیرخواهد شد ضمن اینکه این مقالات به صورت مجموعه‌ای چاپ می‌شود و به‌نوعی مرور میراث مکتوب علمی و تئوریک درخصوص فیلم کوتاه را افزایش می‌دهیم. یقیناً بهره‌گیری از نتایج این همایش می‌تواند برای رشد فیلم‌ کوتاه مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *