آرش مشورت: امروزه جشنواره‌ها متر و معیار فیلم کوتاه هستند

آرش مشورت: امروزه جشنواره‌ها متر و معیار فیلم کوتاه هستند

کارگردان فیلم «آدمیزاد» که در بخش داستانی سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، گفت: امروزه فیلمسازان فیلم کوتاه می‌سازند که به جشنواره‌ها بروند و در واقع برای دیده شدن فیلم کوتاه کار می‌کنند.

ببه گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از خبرگزاری فارس، آرش مشورت با فیلم کوتاه «آدمیزاد» در بخش داستانی مسابقه سینمای ایران در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد.

وی درباره سوژه این فیلم کوتاه به فارس گفت: با یکی از دوستانم به نام کیوان نظری که طرح کار برای اوست، درباره اتفاقاتی که برایمان رخ می‌دهد صحبت می‌کردیم و احساس کردم که می توان به طور ویژه به این اتفاقات پرداخت. تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم تا بگویم آدم‌ها مانند سکه دو رو دارند و به نظرم این متاسفانه واقعیت زندگی امروز ماست.

این فیلمساز در پاسخ به اینکه تا چه اندازه رویدادها و جشنواره‌های سینمایی نقش مهمی بر شناساندن فیلم‌های کوتاه به مخاطبان و بهبود وضعیت این حوزه دارند، توضیح داد: به نظرم ما فیلم کوتاه می‌سازیم که تجربیات دیگری را در حوزه فیلمسازی کسب کنیم و به عنوان مثال فیلم بلند بسازیم اما جشنواره‌ها امروزه کاری می‌کنند که دیگر فیلمساز تمایلی به حضور در سینمای بلند و ادامه فعالیت خود ندارد.

وی افزود: گویی در حال حاضر فیلمسازان، فیلم کوتاه می‌سازند که به جشنواره‌ها بروند و در واقع برای دیده شدن فیلم کوتاه کار می‌کنند. متر و معیار امروز جشنواره‌ها شده اند و انگار دیگر ایده، نگاه، خلاقیت فیلمساز کمتر اهمیت دارد.

مشورت در پاسخ به اینکه استقبال مخاطبان از فیلم‌های کوتاه تا چه اندازه به بهبود وضعیت اکران فیلم‌های این حوزه کمک می‌کند، گفت: مردم دنبال سرگرمی هستند و با فیلم کوتاه چندان ارتباط برقرار نمی‌کنند اما در طی سال‌های اخیر ما بینندگان متخصص فیلم کوتاه داریم و اکران فیلم‌ها در گروه هنر و تجربه به این دلیل برای فیلمساز بسیار جذاب است چون اثری که تولید کرده پخش می‌شود.

سی وهفتمین جشنواره بین‎المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی با برگزاری نشست‌های تخصصی «۳۷-۲۰» تا ۱۷ آبان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *