آثار و جشنواره باهم رشد می‌کنند/ کمک جشنواره فیلم کوتاه تهران به دانشجویان

در گفتگو با صبا مطرح شد:

آثار و جشنواره باهم رشد می‌کنند/ کمک جشنواره فیلم کوتاه تهران به دانشجویان

رامتین شهبازی درباره کیفیت برگزاری جشنواره فیلم کوتاه و اهمیت آن در دنیا صحبت کرد.

به گزارش ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از صبا، رامتین شهبازی مدرس و منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا، درباره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که از ۲۷ مهر تا ۲ آبان‌ماه در پردیس ملت برگزار می‌شود، گفت: در ایران جایی جز چندین جشنواره برای نمایش فیلم‌های کوتاه نداریم، که تنها جشنواره حرفه‌ای و بین‌المللی آن جشنواره فیلم کوتاه تهران است. جشنواره سایه و هنر نیز با همکاری دانشگاه سوره و دانشگاه هنر برگزار می‌شوند و این دو جشنواره به جشنواره فیلم کوتاه کمک بزرگی می‌کنند تا دانشجویان در جشنواره فیلم کوتاه دیده شوند و در این موقعیت بتوانند مسیر درست برای موفقیت را بیاموزند.

مدرس دانشگاه سوره افزود: استقبال از این جشنواره هر سال بیشتر می‌شود و امروزه جشنواره فیلم کوتاه تهران در دنیا جایگاه مطرحی پیدا کرده است. بسیاری از فیلمسازان و علاقه‌مندان به حوزه سینما در خارج از کشور برای این جشنواره فیلم می‌سازند تا در این گردهمایی حضور داشته باشند و در میان هنرمندان ایرانی و فیلمسازان موفق در دنیا دیده شوند. همچنین فیلمسازهای داخلی بسیاری در دوره‌های اخیر ثابت کردند که فیلم می‌سازند تا تنها در این جشنواره دیده شوند و صرفا برای جشنواره فیلم کوتاه تهران اثری فاخر می‌سازند. اینجا جایی است که فیلمسازها کنار هم جمع می‌شوند و موقعیت مناسبی برای به نمایش گذاشتن آثاری است که حرفی برای گفتن دارند.

وی درباره موقعیت اخیر جامعه و تاثیر آن بر این جشنواره اظهار کرد: مشکلاتی قبل از جشنواره مطرح شد که به طور اتفاقی همزمان با جشنواره فیلم کوتاه بود. در نهایت امیدوارم این موضوع با بحث و گفتگو حل شود و اهالی هنر در کنار هم در میادین هنری ظاهر شوند.

شهبازی در پایان درباره کیفیت جشنواره سی‌ونهم بیان کرد: این جشنواره توانسته است جایگاه بزرگی در دنیا پیدا کند و همچنین توانسته دریچه‌ای به سمت جوایز اسکار باشد، البته اسکار همه چیز ما نیست و زمانی که آن‌ها ما را در سطح بین‌المللی پذیرفتند خودش گویای کیفیت خوب آثار داخلی و کیفیت برگزاری این جشنواره است. آثار و جشنواره هر دو در کنار هم رشد می‌کنند و هر دو طرف، یعنی کیفیت آثار و برگزاری جشنواره در سطح بین‌المللی باعث می‌شود که سینمای ایران رشد داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *