کارگردان فیلم کوتاه «تاخیر»: قدر این تماشاگران باید دانسته شود

کارگردان فیلم کوتاه «تاخیر»: قدر این تماشاگران باید دانسته شود

علی عسگری، کارگردان فیلم کوتاه «تاخیر» گفت: این جشنواره در این سطح و با این تعداد تماشاگر قابل مقایسه با هیچ جشنواره نیست و قدر این تماشاگران باید دانسته شود.
به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، علی عسگری کارگردان فیلم کوتاه «تاخیر» گفت: امروز اولین روزی است که در جشنواره حضور پیدا کردم البته چند فیلم از فیلم‌هایی که در این جشنواره حضور دارند را پیش از این دیده‌ام. با توجه به این که کارگردانان آن آثار را می شناختم فیلم های جذابی برای من بودند. طبیعتا تعداد زیاد فیلمی که وجود دارد، تعداد تماشاگران را بیشتر می کند و باعث می‌شود که در هر سانس یک فیلم جالب دیده شود. در نتیجه سطح نقد را در جشنواره بالا ببرد.
این فیلمساز ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه تهران بدون شک جزو دو یا سه جشنواره پربازدید دنیاست. در کمتر جشنواره‌ای این حجم تماشاگر برای فیلم کوتاه حضور پیدا می کند، ولی به نظرم باید به اندازه این تعداد تماشاگر و سی و پنج سال قدمت این جشنواره برنامه‌ریزی مناسب‌تری صورت گیرد تا مخاطبان بتوانند راحت‌تر فیلم ببینند. این بسیار خوب است که آنقدر استقبال از جشنواره زیاد است که مخاطبان ایستاده فیلم‌ها را می دیدند ولی این هم برای مخاطب خسته‌کننده خواهد بود و هم اینکه آن نتیجه مطلوب را برای فیلمسازان نخواهد داشت.
او درباره برگزاری این دوره از جشنواره نیز عنوان کرد: این جشنواره در این سطح و با این تعداد تماشاگر قابل مقایسه با هیچ جشنواره نیست و قدر این تماشاگران باید دانسته شود. به ویژه در بخش بین‌الملل نیز فیلم‌های شاخصی حضور دارند. همچنین حضور این حجم از مهمانان خارجی در هیچ جشنواره‌ای صورت نمی‌گیرد و باید فرصت را مغتنم شمرد و از حضور آنها استفاده کرد. بسیاری از این ورکشاپ ها بسیار مفیدند و می‌توانند سطح فیلمسازی را برای سال های آینده بالا ببرد. البته شاید در داوری‌ها بهتر باشد افراد نزدیک‌تری به فیلم کوتاه را وارد کرد تا انگیزه فیلمسازان بالا برود. چون بسیاری از داوران با معیار فیلم بلند فیلم کوتاه را قضاوت می‌کنند و این یک اشتباه بزرگی است که گاهی رخ میدهد.
عسگری یادآور شد: بازخوردها به فیلم های جشنواره معمولا منطقی نیست چرا که اکثرا با نگاه مهربانانه و دوستانه است. معمولا بازخوردهای اصلی بعد از جشنواره در جمع‌ها بیان می‌شود یا منتقدان درباره آنها می نویسند و می توان بازخوردهای اصلی را فهمید. فکر می‌کنم تماشاگران در حد متوسط از فیلم من خوششان آمده باشد.
او همچنین درباره فیلم «تاخیر» گفت: فیلم من یک فیلم ۱۵ دقیقه‌ای به نام تأخیر است که داستان مردی است که با دو کودک خود می‌خواهد سوار هواپیما شود ولی دیر می رسد. ظاهرا عادتی برای این فرد وجود دارد که همیشه تاخیر دارد و این موضوع باعث می شود پروازشان به پرواز بعدی منتقل شود و در نهایت نقطه نظر آن مرد در مورد پدر بودن تغییر می‌کند. «تاخیر» فیلم تازه‌ای است که آن را اخیرا به جشنواره لس‌آنجلس ارائه دادم و در آنجا نمایش داده شد. همچنین در چند جشنواره مهم دیگر هم که در آینده برگزار می شود حضور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *