پرداختن به میراث ماندگار فکری، رویکرد درخشان انجمن سینمای جوانان است

پرداختن به میراث ماندگار فکری، رویکرد درخشان انجمن سینمای جوانان است

انجمن سینمای جوانان ایران در راستای سرمایه‌گذاری فرهنگی و محتوایی در بخش فیلم کوتاه و ضمن تقویت زمینه‌های موجود برای فیلم‌سازان در جهت ساخت آثار غنی، رویکردی معناگرا را در تولید فیلم‌هایی با مضامین فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی در راس سیاست‌های خود قرار داده و در این زمینه کوشیده است حمایت‌های شایان توجهی از علاقه‌مندان فعالیت در این حوزه‌ها به‌عمل آورد.

سرپرست روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران با اعلام این خبر افزود: برخورداری از چنین رویکردی در سطح تصمیم‌سازان و مدیران این انجمن از یک‌سو و حمایت‌های شایان توجه جناب آقای دکتر ایوبی، معاونت محترم سینمایی از ساخت فیلم کوتاه از ابتدا تاکنون و خصوصا در سال ۹۵ از سوی دیگر، توانست زمینه‌ی تقویت تولید فرهنگی با تاسی از گنجینه‌ی غنی ایرانی را فراهم کند. چنانچه انجمن در تولیدات اخیر خود کوشیده است مضامینی با الهام و یا محوریت معنایی شعرای گران‌قدری چون مولانا، سعدی، حافظ و خیام در بطن اثر را بازتاب دهد. توجه ویژه به مضامین فرهنگی مورد تاکید رییس سازمان سینمایی همچون مثنوی معنوی در راستای تایید این گفته ایشان است که دنیای امروز به جهان‌بینی و تفکر مولانا و بزرگانی چون او نیاز دارد.

فرنوش حبیب‌نژاد، ضمن تاکید بر حمایت‌های ویژه از فیلمنامه‌هایی که در این راستا نگاشته شده و یا در دست نوشتن است عنوان کرد: توجه عملی به ساخت فیلم کوتاه در بستر فرهنگی و با رنگ و بوی اسلامی، ضمن برخورداری از اختصاص بودجه‌ی تولید ۳۰۰ فیلم کوتاه با دستور حجت‌الله ایوبی در سال جاری، توانسته رقم قابل توجهی در خصوص فیلم کوتاه حرفه‌ای تدارک ببیند و آن را در اختیار هر علاقه‌مندی در دفاتر انجمن سینمای جوان در سراسر کشور قرار دهد. همچنین نگاه ویژه به مفاهیمی چون مقاومت و قدرشناسی از مدافعان حرم و شهدای این مسیر، مورد حمایت ویژه سازمان سینمایی و انجمن قرار دارد.

گفتنی‌ست انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان متولی تولید فیلم کوتاه حرفه‌ای، ساخت آثاری چون حفره مشترک (به کارگردانی اسما ابراهیم‌زادگان) با موضوعی ملهم از تفکر مولانایی، کچ (به کارگردانی مهرداد حسنی) با نگاهی عاطفی به مفهوم جنگ، رقاصک (به کارگردانی امیر هنرمند) با پرداخت ویژه به موضوع فعالیت‌های داعش در کشورهای منطقه و جامانده (به کارگردانی علیرضا سلطانی) با موضوع شهدای مدافع حرم را در سال ۹۵ مورد حمایت قرار داده و تلاش دارد زین پس نیز ثبت گنجینه‌های تفکر انسانی را از نگاه دوربین به یکی از مهمترین برنامه‌های آتی خود بدل نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *