پایان جشنواره فیلم کوتاه تهران با یاد «چهل شاهد»

پایان جشنواره فیلم کوتاه تهران با یاد «چهل شاهد»

پایان جشنواره فیلم کوتاه تهران با یاد «چهل شاهد»

فرید فرخنده کیش گفت: سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران با یاد و ادای احترام به شهدای مدافع حرم آغاز به کار کرد و خوشحالم که در «شب شاهدان سینما» این جشنواره با یاد و حضور این عزیزان دوباره متبرک شد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه تهران، آخرین شب جشنواره سی و سوم با حضور بازماندگان گروه «چهل شاهد» در «شب شاهدان سینما» به پایان رسید.

در ابتدای این نشست علیرضا کریمی صارمی، مدیر جشنواره ضمن خیرمقدم به اعضای گروه «چهل شاهد»، گفت: آرزوی دیرینه ما این بود که پس از گذشت سال‌های طولانی به یاد نوجوانان افتخار آفرین دفاع مقدس مراسمی را برگزار کنیم. به گفته مستندسازان آثار باقیمانده از این گروه از چنان احساس و قوتی برخوردار است که به وصف درنمی‌آید.

مدیر جشنواره فیلم کوتاه تهران افزود: بدون اغراق این گروه اسطوره‌های سینما و عزت ما هستند و من در برابر آن‌ها سرتعظیم فرود می‌آورم. بسیاری از اعضای این گروه شهید، مفقودالاثر و جانباز شده‌اند اما نسل امروز باید این رزمنده‌ها را بشناسند.

در ادامه این نشست فرید فرخنده کیش، دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: خوشحالم در خدمت عزیزانی هستم که از آنان درس شجاعت و ایثار را آموخته‌ام. گروه «چهل شاهد» دنیایی از روایت‌ها هستند اما ما از آن‌ها غافل بوده‌ایم. دنیای صنعتی و زندگی پرمشغله امروز نباید مانع کم توجهی به یادگاران دفاع مقدس شود. آن‌ها همه چیزشان را برای آرامش و آسایش ما فدا کردند.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه فیلم تهران، اضافه کرد: بسیار خوشحالم که این جشنواره با یاد شهدای مدافع حرم آغاز و با حضور یادگاران گروه «چهل شاهد» خاتمه پیدا می‌کند. برگزاری «شب شاهدان سینما» هزار ویک دلیل داشت؛ هزار دلیل آن ادای احترام و میل قلبی ما بود و یک دلیلش برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران.

در ادامه این نشست علی‌اصغر جعفری، رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس ضمن اشاره به حفظ یاد و خاطره شهدا و پاسداران عزت کشور، بیان کرد: جمهوری اسلامی مرهون یک جهاد ۱۴۰۰ ساله در تاریخ تشیع است. خداوند بر این ملت منت گذاشت تا بتوانند اسلام را احیا کنند.

وی شهدا را چراغ راه امروز دانست و گفت: امشب به نام «چهل شاهد» است که سند افتخار و عزت این کشور هستند. امروز می‌فهمیم که دوربین گرفتن این گروه از آرپییجی گرفتن سخت‌تر بوده است و آن‌ها جنگ تحمیلی را در دل تاریخ حک کردند.

وی در پایان پیشنهاد داد: انجمن سینمای جوانان ایران پیشگام حرکتی بزرگ در پرداختن به چهل شاهد شده است. پیشنهاد می‌کنم تا دو سالانه «چهل شاهد» را با همکاری سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و انجمن سینمای جوانان ایران ایجاد کنیم تا این راه درخشان ادامه پیدا کند.

در این مراسم مستند گروه «چهل شاهد» ساخته هوشنگ صالحی پور براساس تصاویر جنگی این گروه و بازماندگان آن به نمایش درآمد. در ادامه از علی فریدونی و حسین حیدری؛ از اعضای گروه «چهل شاهد» تقدیر شد و از حجت الاسلام گرامی، محمد حداد، ناصر محتشم، هوشنگ صالحی پور و محمد قدک زاده از اعضای گروه چهل شاهد تقدیر به عمل آمد.

تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم محمدتقی ارغوانی و مرحوم علیرضا زهادی؛ مدیر اسبق دفتر انجمن سینمای جوانان استان قم، پایان بخش «شب شاهدان سینما» بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *