منصور براهیمی مطرح کرد؛ بازخورد هر جشنواره در تولید سال بعد پیدا می‌شود

منصور براهیمی مطرح کرد؛ بازخورد هر جشنواره در تولید سال بعد پیدا می‌شود

مدرس نشست‌های «۲۰-۳۵» در سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: لازم است هر سال ارزیابی جشنواره بازخورد مناسب خود را در تولید سال بعد پیدا کند.

 

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، منصور براهیمی تولید فیلم کوتاه را یک ضرورت خواند و در این باره گفت: تولید فیلم کوتاه برای هر کشوری و از جمله کشور ما ارزشی راهبردی دارد.
او ادامه داد: دیدگاه و پیشنهاد من عمومی است و ممکن است شامل این جشنواره نشود. در ایران جشنواره‌ها غالباً به کانون‌های تولید بدل می‌شوند و بیش از آن که جنبه ارزیابی یا ارزشیابیِ تولید سالانه را بر عهده گیرند، سمت‌وسوی تولیدی پیدا می‌کنند. طبعاً پیشنهاد من این است که هر جشنواره در وهله نخست کانون ارزیابی باشد.
این پژوهشگر تصریح کرد: در چنین جشنواره‌هایی، باید، برنامه‌ریزی برای تولید جداگانه، با چشم‌اندازی که در آن امکان جذب سرمایه، فرایند تولید و نحوه‌ مصرف پیش‌بینی شده باشد، صورت پذیرد. البته لازم است هر سال ارزیابی جشنواره بازخورد مناسب خود را در تولید سال بعد پیدا کند.
براهیمی از سخنرانی درباره «رئالیسم در سینما» در این دوره از نشست‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران خبر داد و گفت: کارگاه‌ها و مباحث مربوط به رئالیسم برایم روشن است و امیدوارم باعث تجدید‌نظر اساسی در مغلطه‌هایی شود که متأسفانه با این اصطلاح پیوند خورده‌اند.
او تاکید کرد: ورود به مباحث مربوط به مینی‌مالیسم برای فیلم کوتاه به نظر بدیهی می‌آید، اما به نظر من ورود نظری و انتقادی به «فرم کوتاه» مقدم بر این مباحث است و کمک می‌کند مخاطبان در زمینه‌ای تاریخی و حتی بومی مناسبات ژنریک کار خود را ارزیابی کنند. در واقع ورود به بحث‌های پرآشوب و گسترده‌ «فرمالیسم» برایم مبهم است.
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: هنر تجربی نخستین و مهمترین امکانی است که پیش روی هنرمند جوان قرار می‌گیرد. البته لازم است به این نکته توجه کنیم که هنر تجربی خود ویژگی‌های ژنریک خاصی دارد که ممکن است سمت‌وسوی خاصی نیز به نگرش‌ها و به نحوه‌ تولید ببخشد.
براهیمی در خصوص نشست‌های حاشیه جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: به طور حتم این نشست‌ها تا به مرحله اجرا در نیاید نمی‌توانم در مورد سطح تأثیرگذاری آن نظر بدهم اما امیدوارم بتوانیم آسیب‌ها و مغلطه‌های فراوانی را که رئالیسم در کشور ما پیدا کرده است تا حدی حل‌وفصل کنیم.
بر اساس این گزارش، مجموعه نشست‌های تخصصی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با عنوان «۲۰-۳۵» از امروز تا ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۷، در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *