مریم دوستی: جشنواره فیلم کوتاه تهران راهی برای دیده شدن فیلم هاست

مریم دوستی: جشنواره فیلم کوتاه تهران راهی برای دیده شدن فیلم هاست

مریم دوستی کارگردان فیلم «دریاچه ماهی» درباره اهمیت برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران که فیلم های متعددی نشان می دهد، راهی برای دیده شدن است.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، مریم دوستی کارگردان فیلم «دریاچه ماهی» درباره اهمیت برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران که فیلم های متعددی نشان می دهد، راهی برای دیده شدن است و امیدوارم تنها جشنواره فیلم کوتاه تهران و چند جشنواره کوچک دیگر نباشد. مهمترین اتفاق قبل از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه این است که متخصصان و کارشناسان سینما گوش به زنگ و آماده برای شناسایی استعدادها باشند.
او با بیان اینکه فیلمسازی کوتاه هیچ وقت تمرین و سیاه مشق برای فیلمسازی بلند نیست، افزود: بعد از ساخت «دریاچه ماهی» به عشق اینکه در گذشته فیلمساز کوتاه بودم، یکماه پیش در کشور سوئد و دانمارک دوباره فیلم کوتاه ساختم.
این فیلمساز یادآوری کرد: جشنواره های فیلم کوتاه در سراسر جهان برای من خیلی اهمیت دارد، چون یک ژانر و حیطه مستقل برای خودش است. اهمیت فیلم کوتاه در سراسر دنیا جا افتاده است و تنها راه استعدادیابی نیست، اما مهمترین راه استعدادیابی فیلمسازانی است که می توانند آینده درخشان تری داشته باشند.
دوستی درباره علت ادامه نیافتن بداعت و تازگی موضوع فیلم های کوتاه در فیلم های سینمایی بلند عنوان کرد: اول اینکه جسارت چند علت دارد؛ اول اینکه فیلمسازان کوتاه به این علت که دوست دارند کارشان دیده شود، سراغ سوژه هایی می روند که احتیاج به جسارت بیشتری دارد. دوم اینکه؛ در فیلمسازی کوتاه خطوط قرمز کمتر است و بچه های فیلمساز راحت تر می توانند سراغ واقعیت هایی بروند که در فیلم های بلند نشان داده نمی شود.
او ادامه داد: در فیلمسازی بلند به قدری فیلم ها از فیلتر هیأت های انتخاب مختلف رد می شود و حدود یکسال عمر فیلمسازان هدر می رود که سانسور و خود سانسوری زیاد داریم و خیلی غم انگیز است.
این فیلمساز جریان فیلم کوتاه را در ایران عالی ارزیابی کرد و گفت: فیلمسازان فیلم کوتاه در حال پیدا کردن خود هستند و باید علاقه مندانی که تحصیلات آکادمیک ندارند یا تنها در دوره های فیلمسازی شرکت کردند، به جشنواره بیایند و کارهای دوستان خود را ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *